måndag 22 oktober 2018

کمک ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اقلیت های مسیحی و ایزدی عراق

کمک ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اقلیت های مسیحی و ایزدی عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک به اقلیت‌های مذهبی در مناطق جغرافیایی مختلف عراق خبر داد.
«محبت نیوز»- هدر نوئرت با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا که به عراق سفر کرده است، در یک ناهار کاری با رهبران مذهبی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گفته وی، سالیوان در این نشست خاطرنشان کرده است آمریکا برای کمک به اقلیت های مذهبی مورد آزار و شکنجه همچون اقلیت های مسیحی و ایزدی در عراق که مورد جنایت نسل‌کشی داعش واقع شدند، متعهد است.
سالیوان تأکید کرده است: ازنظر آمریکا اطمینان مردم از هر عقیده‌ای برای داشتن امنیت در آینده عراق، اساس و ریشه ثبات و صلح در منطقه است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه نقل‌قول از معاون وزیر خارجه افزود: آمریکا از سال مالی ۲۰۱۷ درزمینهٔ کمک‌های توسعه و امنیت در عراق تقریبن یک میلیارد دلار تأمین کرده است که حدود ۳۰۰ میلیون دلار در مناطق جغرافیایی با تمرکز جوامع مؤثر مذهبی در اولویت قرار دارد.
سالیوان ادامه داد: مقدار قابل‌توجهی از این بودجه همچنین به جمعیت آواره شده و دیگر افراد تحت تعارض در شمال عراق، منطقه‌ای که اکثریت اقلیت‌های قومی و مذهبی آواره کشور را میزبانی می‌کند، اختصاص داده شده است.
معاون وزیر امور خارجه، تعهد دولت آمریکا برای ادامه حمایت از جوامع اقلیت‌های مذهبی و قومی در عراق را مورد تأکید قرار داد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar