måndag 22 oktober 2018

یک فعال محیط زیست در تهران با چاقو به قتل رسید و جسدش سوزانده شد

یک فعال محیط زیست در تهران با چاقو به قتل رسید و جسدش سوزانده شد

فرشید هکیگزارش‌های منتشر شده در برخی از رسانه‌های ایرانی حکایت از آن دارد که فرشید هکی حقوق‌دان، اقتصاد دان وفعال محیط زیست ایرانی، یکشنبه 21 اکتبر در منزلش در تهران به طرز فجیعی به قتل رسیده است.

غبدالرضا داوری مدیر مسئول ماهنامه بررسی‌های اقتصادی یکشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر در این باره نوشت: «خبر تکان دهنده بود. دکتر فرشید هکی حقوق‌دان و اقتصاددان عدالت‌خواه و مشور عملی نشریه بررسی‌های اقتصادی، ساعاتی قبل به طرز فجیعی به قتل رسید».هکی عضو کمپین محیط زیستی حمایت از زاگرس مهربان (صدای پای آب) هم بود.

سایت انصاف نیوز فایلی صوتی از یکی از همکاران فرشید هکی با نام «مدیری» منتشر کرده که می‌گوید که این حقوق‌دان و اقتصاددان «در نزدیک خانه با چاقو به قتل رسیده و جسدش آتش زده شده است».

داوری همچنین در یادداشتی که خطاب  به دادستان نوشته، ذکر کرده است که هکی «به طرز فجیعی به قتل رسیده و پس از قتل، جسد وی را مثله و به آتش کشیده‌اند». او خواسته است تا «به قید فوریت، دستور شناسایی، تعقیب و مجازات جنایتکارانی که این اقدام غیرانسانی و وحشیانه را رقم زده‌اند» صادر شود.تا کنون خبری از انگیزه این قتل منتشر نشده است.
+35
رأی دهید
-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar