lördag 13 oktober 2018

بازداشت رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ایران به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی

بازداشت رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ایران به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی

عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناختی و مشاوره ایرانرئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز شنبه 13 اکتبر 2018 اعلام کرد، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ایران به اتهام کلاهبرداری و سوء استفاده مالی بازداشت شده است.

علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیری عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و هفتم را تایید کرده و گفته که وی به اتهام کلاهبرداری و سوء استفاده مالی در بازداشت بسر می‌برد.

حمیدرضا پوراعتماد عضو سازمان نظام روانشناسی از بازداشت رئیس این سازمان به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه عباسعلی اللهیاری از سال گذشته رد صلاحیت شده بود ولی همچنان به صورت غیرمستقیم در کافه کارتابل امضا می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا پوراعتماد عضو سازمان نظام روانشناسی در ارتباط با بازداشت رئیس این سازمان، گفت: «عباسعلی اللهیاری به اتهام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی توسط پلیس آگاهی بازداشت شده است.»

وی افزود: در سال 95 نیز آقای اللهیاری برای چند روز بازداشت شده بود که با ضمانت ملکی معاونش از زندان آزاد شد ولی از آن زمان تاکنون بقیه پرونده‌ها در سازمان نظام روانشناسی مسکوت مانده بود.

عضو سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد:« از مهر ماه سال گذشته رد صلاحیت رئیس سازمان روانشناسی توسط دفتر رئیس جمهور انجام گرفت ولی علی‌رغم این رد صلاحیت همچنان عباسعلی اللهیاری در کافه یا تریا کارتابل سازمان را امضا می‌کرد».


رئیس پلیس تهران گزارش داده، اللهیاری به دستور مقام قضایی شعبه یک اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت در ساعت 17 روز چهارشنبه 18 مهر ماه در منطقه ولنجک تهران دستگیر شده و «برابر روال قانونی در اختیار مقام قضایی مربوطه قرار گرفته» است.

حالا، حمیدرضا پوراعتماد عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، اساس ریاست اللهیاری بر این سازمان را زیر سوال برده و گفته که «با توجه به اینکه عباسعلی اللهیاری از سال گذشته رد صلاحیت شده بود باید به وسیله شورای مرکزی در همان زمان رئیس جدید سازمان انجمن روانشناسان ایران معرفی می‌شد.»

این عضو سازمان نظام روانشناسی خاطرنشان کرد: «از مهرماه سال گذشته رد صلاحیت رئیس سازمان روانشناسی توسط دفتر رئیس جمهور انجام گرفت ولی علی‌رغم این رد صلاحیت همچنان عباسعلی اللهیاری در کافه یا تریا کارتابل سازمان را امضا می‌کرد.»

او گفته که «اللهیاری در سال 1395 هم چند روز بازداشت شده ولی با ضمانت ملکی معاونش از زندان آزاد شد اما از آن زمان تا کنون بقیه پرونده‌ها در سازمان نظام روانشناسی مسکوت مانده بود.»

عباسعلی اللهیاری در سال 1391 با حکمی از محمود احمدی‌نژاد به مدت 4 سال ریاست سازمان روانشناسی و مشاوره کشور را به عهده داشت ولی در دوره بعدی غلامعلی افروز جایگزین وی شد. اما به فاصله کمتر از سه ماه بعد دوباره با اکثریت آراء به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شد. رئیس این انجمن توسط شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور انتخاب می‌شود و سپس این حکم به تایید و تنفیذ ریاست جمهوری می‌رسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar