fredag 12 oktober 2018

ترکیه به زودی «کشیش برانسون» را آزاد می‌کند

ترکیه به زودی «کشیش برانسون» را آزاد می‌کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تازه ترین گزارش خود درباره کشیش زندانی در ترکیه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، احتمالن کشیش برانسون به زودی آزاد می شود و آمریکا تحریم‌ها علیه آنکارا را لغو خواهد کرد.
«محبت نیوز»- روز جمعه، ۲۰ مهرماه (۱۲ اکتبر)، برخی رسانه های آمریکایی گزارش کردند بین مقامات این کشور و ترکیه توافقی به دست آمده تا کشیش آندرو برانسون، شهروند آمریکایی زندانی در ترکیه به زودی آزاد شود. براساس این گزارش، قرار است روز جمعه کشیش برانسون با حضور در دادگاهی در ترکیه، از برخی اتهاماتی که علیه او وارد شده تبرئه شود و به این ترتیب، زمینه مساعد برای آزادی او فراهم آید.
وکیل اندرو برانسون کشیش آمریکایی که در ترکیه به اتهام «ارتباط با تروریسم» در حبس قرار دارد روز جمعه گفت انتظار می‌رود افراد جدیدی که برای ادای شهادت معرفی شده‌اند درباره حوادثی که پس از بازداشت موکلم رخ داده صحبت کنند و از این رو ارتباطی با پرونده ندارند.
این شهروند آمریکایی دو سال پیش در ترکیه بازداشت و به ارتباط با طرفداران فتح‌الله گولن، روحانی ترک مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه متهم شد. دولت ترکیه آقای گولن را که در آمریکا سکونت دارد مسئول تحریک به کودتای نافرجام تابستان دو سال پیش در ترکیه دانسته اما وی این اتهام را همواره رد کرده است. با اینهمه، ترکیه اصرار داشته که آمریکا باید فتح‌الله گولن را به این کشور تحویل دهد. ایالات متحده ادعای ترکیه را موجه ندانسته این درخواست را نپذیرفته است.
اندرو برانسون، کشیش ۵۰ ساله اهل ایالت کارولینای شمالی بیش از دو دهه است در ترکیه زندگی می‌کند و در اکتبر سال ۲۰۱۶ به اتهام «تروریسم» از طریق کمک به کودتای نافرجام تیر ۱۳۹۵ در ترکیه بازداشت شد. حکم بازداشت او در زندان در ماه ژوئیه به حبس خانگی تغییر یافت.
کشیش برانسون اتهام مطرح شده علیه خود را رد کرده است و چم هالاورت وکیل او نیز تا کنون سه بار تقاضای آزادی موکلش را ارائه کرده که هر سه بار از سوی قاضی دادگاه رد شده است. وکیل آقای برانسون پیشتر گقته بود این درخواست را در دادگاه قانون اساسی مطرح خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar