lördag 13 oktober 2018

«جمهوریِ اسلامیِ وامانده»؛ دست‌پخت سپاه، روحانیون و دولت بعد از چهل سال

«جمهوریِ اسلامیِ وامانده»؛ دست‌پخت سپاه، روحانیون و دولت بعد از چهل سال

درحالی که “علی خامنه‎ای” ادعا می‎کند نظام بن بست ندارد، شرایط نشان می‎دهد کارگزاران جمهوری اسلامی در باتلاق‎ گیر کردند و گزینه‎های زیادی برای حفظ حیات نظام ندارند.

«محبت نیوز»- جمهوری اسلامی در حالی وارد چهارمین دهه از حیات خود شده که از ابتدای انقلاب تا امروز دو قطب روحانیت – سپاه در راس همه امور حکومتی بودند. در سایه فساد، سوء مدیریت، رانت و اختلاس و قاچاق جیب هر دو نهاد پُرپول شده است.
بزرگترین بنگاه‎های اقتصادی ایران «آستان قدس» و «بنیاد مستضعفان» زیر نظر “ابراهیم رییسی” و “علی خامنه‎ای” اداره می‎شوند و بزرگترین پروژه‎های عمرانی را نیز شرکت‎های زیر مجموعه سپاه از جمله «قرارگاه خاتم» سهم خود می‌کند. بخش دیگر اقتصاد ایران هم دست اصلاح‎طلبان است که در ۱۶ سال دولت “اکبرهاشمی رفسنجانی” و “محمد خاتمی”، شش سال دولت “حسن روحانی” در مجموع ۲۲ سال شیره اقتصاد را دوشیدند.
این سه جریان گرچه برای بدست آوردن صندلی‎های قدرت بایکدیگر در رقابت بودند اما همواره خود را در یک کشتی می‎بینند و هرگاه اوضاع نظام بحرانی شود در همپوشانی و تقسیم کار برای حیات نظام بسیج می‎شوند. توافق اتمی (برجام) آخرین نمونه‌ی این همپوشانی بود. اصلاح‎طلبان با پرچمداری “محمد خاتمی” دولت تدبیر را بر سر کار آوردند که راس آن “حسن روحانی” است. آن‎ها پای میز مذاکره با غربی‎ها نشستند و برجام امضاء شد و پول‎های بلوکه شده ایران آزاد شد اما چیزی از آن برای ملت خرج نشد و صرف ماجراجویی‌های سپاه و موشک‎سازی و حمایت از تروریسم شد.
با همین پول‌ها بدوجه سپاه افزایش پیدا کرد و بُرد بالستیک‎ها بیشتر شد و در مقابل بدبختی و فقر مردم هم بیشتر شد.
از دی‎ماه سال ۱۳۹۶ با بالاگرفتن اعتراضات مردم که همین افزای بودجه سپاه و نهادهای مذهبی زمینه‎ساز بود وضعیت تغییر کرد. “دونالد ترامپ” از برجام خارج شد و تحریم‎ها شروع شد و نظام زیر فشار قرار گرفت و امروز حرف از فروپاشی و براندازی جمهوری اسلامی است.
“محمد‌ باقری” رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، پنجشنبه ۱۹ مهرماه، در سخنانی نسبت به «اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی دشمن به ویژه فعالیت‌های نیمه سخت ضدامنیتی» هشدار داده و گفته «مبارزه سنگینی در حال انجام است.»
در همان روز “حسین سلامی” جانشین فرمانده سپاه پاسداران در جمع کارکنان انتظامی استان فارس سخنرانی داشته و عنوان کرده «همه قدرت‌های عالم با تمام توانمندی‌های خود برای اینکه محیط امن ما را خدشه‌دار کنند، با هم متحد شده‌اند.»
این هشدارها روز جمعه، ۲۰ مهر ماه به خطبه‌های نماز جمعه تهران هم کشیده شد و “محمد امامی کاشانی” با تاکید به اینکه دشمن برای ایجاد نارضایتی برنامه ریزی کرده گفت که «حدود یک ماه قبل دولت آمریکا به مرکز تحقیقات آمریکا می‌گوید طرح بدهید ایران را به هم بریزیم. در اتاق تحقیقات پارلمان آمریکا موضوعی را به تصویب رساندند و به دولت گفتند همین راه را برو.»
“امامی‎کاشانی” عنوان کرد «برنامه دشمن این است که این را ترویج کند که سیستم اساسن فاسد است و این را تبلیغ کرده و بگویند که مسئولان قوه قضائیه، مقننه و مجریه به فساد متهم هستند.»
پیش از این‌ها نیز “غلامحسین غیب‌پرور” رییس بسیج روز چهارشنبه، ۱۷ مهرماه، در جمع گروهی از حزب‎اللهی‎ها با تاکید به اینکه «امروز در جنگی تمام عیار با استکبار جهانی قرار داریم و رییس‌جمهور آمریکا شمشیر را از رو بسته» مدعی شد اسراییل و عربستان در یک نبرد اطلاعاتی علیه انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند.
در چنین شرایطی که نظام خود را در مخمصه می‎بیند “علی خامنه‎ای” رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرده «هیچ بن‌بست و مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهی و با عزم و اراده‌ مردم و مسئولان و با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایرانِ عزیز و با فعال کردن ظرفیت‌ها و منابع ممتاز کشور، یقینن بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق خواهیم آمد.»
نظام به جز چرخش قهرمانانه دیگر یا فروپاشی اقتصادی راهی ندارد. شکاف بین حکومت و مردم به طور روز افزودن گسترده‎تر می‎شود و نظام ولایی راهی برای برون رفت از این مخمصه ندارد و ترس از فروپاشی از کلام کارگزاران حکومت پیداست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar