fredag 19 oktober 2018

سنگ تمام جمهوری اسلامی برای برپایی ‘مراسم اربعین’ از جیب مردم

سنگ تمام جمهوری اسلامی برای برپایی ‘مراسم اربعین’ از جیب مردم

‘غلامرضا حسن‌پور’ رییس سازمان بسیج اصناف می‎گوید مراسم اربعین «رزمایش جهانی» است و اگر خلائی وجود داشته باشد، آن را برطرف می‌کنیم تا این حرکت عظیم، شکوه خود را حفظ کند.
«محبت نیوز»- جمهوری اسلامی در رقابت با عربستان سعودی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر «مراسم اربعین» به عنوان نماد شکوه شیعه در مقابل برگزاری «مراسم حج» توسط دولت ریاض سنگ تمام گذاشته و بیشتر از هر سال برای برپایی آن هزینه کرده است.
در روزهای اخیر با دستور دولت قیمت صدور ویزای اربعین ۳۵ درصد کاهش یافت. این در حالیست که نوسانات قیمت ارز شرایط وخیمی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است. همچنین گزارش شده زائران دلار اربعین با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند.
با وجود اینکه بسیاری از شهرها سال‎هاست با کمبود پزشک و امکانات بیمارستانی و دارویی و بهداشتی مواجه هستند هلال احمر ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و دو هزار پزشک برای مراسم اربعین ارسال می‎کند. هلال احمر اعلام کرده ۹۰ متخصص در رشته‎های ارتوپدی، قلب، زنان، اطفال، مغز و اعصاب و روان به کربلا اعزام می‎شوند و تمام زائران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی خواهند بود و خدمات پزشکی آنها رایگان است!
همچنین «هوانیروز ارتش» برای انجام ماموریت‎های اورژانس در خاک عراق اعلام آمادگی کرده است. همزمان اعلام شده «قطار ترکیبی قم – کربلا» راه اندازی می‎شود.
«غلامرضا حسن‌پور» رییس سازمان بسیج اصناف می‎گوید مراسم اربعین «رزمایش جهانی» است و اگر خلائی وجود داشته باشد، آن را برطرف می‌کنیم تا این حرکت عظیم، شکوه خود را حفظ کند.
او می‎گوید: «بسیج وزارت اقتصاد یک موکب بسیار بزرگ در شهر مهران برپا می‎کند… راکبان اربعین توسط سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی پویشی به راه انداختند تا هزینه ایاب و ذهاب زائران رایگان و یا نیم‌بها باشد.»
اعتصابات کارگری و صنفی در اعتراض به فقر و معیشت کشور را فراگرفته اما جمهوری اسلامی همچنان مشکلات اساسی مردم را نمی‎بند و نهادهای دینی و نظامی در فکر پرکردن جیب خود هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar