lördag 13 oktober 2018

کشیش برانسون: «من بیگناهم، عاشق مسیح هستم. عاشق ترکیه هستم.»

کشیش برانسون: «من بیگناهم، عاشق مسیح هستم. عاشق ترکیه هستم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار دو توئیت از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به خاطر کمک به آزادی کشیش آمریکایی، آندرو برانسون، تشکر کرد.
«محبت نیوز»- دونالد ترامپ پیش بینی کرد روابط آمریکا و ترکیه پس از آزادی برانسون «خوب، یا حتی عالی» شود.
به نقل از صدای آمریکا، او نوشته است «هیچ توافقی با ترکیه برای آزادی کشش آندرو برانسون صورت نگرفت. من بر سر گروگان ها توافق نمی کنم.» او گفت هرچند آمریکا بابت آزادی کشیش برانسون قدردانی کرده است که به «روابط خوب و یا حتی عالی میان ایالات متحده و ترکیه منجر خواهد شد.»
رئیس جمهوری آمریکا گفته است ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر شنبه میزبان کشیش برانسون در کاخ سفید خواهد بود.
کشیش برانسون، شهروند آمریکایی که ترکیه او را زندانی کرده و در حبس خانگی قرار داده بود، پس از آزادی با هواپیما به آلمان رفت تا در آنجا تحت معاینات پزشکی قرار بگیرد و روز شنبه وارد خاک آمریکا شد.
روز جمعه یک دادگاه در ترکیه کشیش برانسون را که در حبس خانگی بود، در مورد اتهام مربوط به «ترور» گناهکار شناخت، اما او را از حبس خانگی آزاد کرد. کشیش برانسون پس از حکم دادگاه، توقفی در شهر ازمیر داشت تا وسایل خود را جمع کند و سپس سوار یک هواپیمای نظامی آمریکا شد و به آلمان رفت.
گزارش شده است که او در آخرین دفاعیات خود گفته بود: «من بیگناهم، عاشق مسیح هستم. عاشق ترکیه هستم.»
دونالد ترامپ پیشتر در روز جمعه در سخنانی تلویزیونی گفت که کشیش برانسون سختی بسیاری دید، اما در وضعیت خوبی قرار دارد.
مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا نیز با انتشار توئیتی، آزادی کشیش برانسون را روز بسیار خوبی برای آمریکاییان توصیف کرد و گفت که وزارت امورخارجه برای بازگرداندن همه «گروگان های آمریکایی» و آنهایی که به نادرست زندانی و نگهداشته شده اند، تلاش می کند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه از بازگشت کشیش برانسون و همسرش به آمریکا خبر داد.
ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان از برانسون در پایگاه هوایی آمریکا استقبال کرد. سفیر آمریکا تصویری در توییتر منتشر کرد که برانسون را در حال بوسیدن پرچم آمریکا نشان می دهد.
آمریکا پیشتر ترکیه را به خاطر آزاد نکردن کشیش برانسون تحریم کرده بود که افت بیشتر ارزش لیر ترکیه را در پی داشت. روز پنجشنبه رسانه ها گزارش دادند که واشنگتن و آنکارا احتمالن برای آزادی برانسون توافق کرده اند. اما آنکارا وجود چنین توافقی را رد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar