tisdag 9 oktober 2018

دستگیری ۱۳۲ حاجی در فرودگاه‌های ایران به جرم حمل مواد مخدر

دستگیری ۱۳۲ حاجی در فرودگاه‌های ایران به جرم حمل مواد مخدر

طبق آمار مصرف مواد مخدر توسط حجاج رکورد شکسته است که زائران مشهدی در صدر آن بودند.
به گزارش «محبت نیوز» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران اعلام کرد، امسال از ابتدای اعزام حجاج به مکه، تاکنون ۱۳۲ نفر به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر شدند.
اسدالله هادی‌نژاد گفته تعدادی از زائران معتاد و مسن قصد خروج مواد مخدر از ایران را داشتند که به دلیل حفاظت از جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناسایی و از سفر آنها جلوگیری شده است.
به گفته‎ی این مقام مسوول همایش‌های توجیهی حج در استان‌ها برای پیشگیری از این اتفاقات برگزار شده و جلسات توجیهی در کاروان‌ها، تهیه و نصب بنر، پلاکارد و تراکت‌های هشداردهنده در محل فرودگاه نیز صورت گرفته است، با این حال به نظر می‎رسد گروهی از حجاج گوششان به این مسائل بدهکار نبوده است.
طبق آمار ۵۸ نفر از این افراد حامل مواد مخدر در ایستگاه پروازی مشهد، ۱۸ نفر در ایستگاه پروازی امام خمینی، ۱۶ نفر در ایستگاه پروازی کرمان، ۱۵ نفر در ایستگاه پروازی گرگان و ۹ نفر در ایستگاه پروازی اصفهان بودند که قبل از اعزام شناسایی شده و از خروج آنان به عربستان ممانعت شد.
معاون دبیرکل ستاد با بیان اینکه در ایستگاه‌های پروازی شیراز، ساری، اهواز و تبریز به ترتیب ۴، ۳، ۳ و ۲ نفر دستگیر شده‌اند، گفته در ایستگاه‌های پروازی کرمانشاه، یزد و زنجان و همدان نیز هر کدام یک نفر دستگیر شده‌اند.
از ابتدای حج جمعن مقدار ۱۰۶۴ گرم انواع مواد مخدر و ۱۸۰۳ عدد قرص متادون از ۱۳۲ نفر دستگیر شده‌ها (۹۲ نفر مرد و ۴۰ نفر زن) کشف شده که این مقدار کشفیات از بین ۷۴۲۱۵ نفری زائری صورت گرفته که با ۲۸۴ پرواز عازم حج بوده‌اند.
به گفته این مقام مسوول میزان کشفیات و دستگیری‌های امسال در مقایسه با سال ۱۳۹۴، به ترتیب ۱۶۵ درصد و ۳۰ درصد افزایش داشته است.
تعداد زائران تا این زمان نسبت به دو سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است و میانگین دستگیری‌ها نیز نسبت به ۲ سال گذشته کاهش داشته است به طوریکه در سال ۹۴ به طور متوسط به ازای هر ۷۴۶ نفر زائر، یک نفر دستگیر شده است و در سال‌جاری به طور متوسط به ازای هر ۵۶۲ نفر زائر، یک نفر دستگیر شده است.
میانگین کشفیات مواد مخدر نیز از ۱۶ گرم به ازای هر نفر دستگیری در سال ۹۴ به ۱۸ گرم در سال‌جاری افزایش یافته است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar