söndag 21 oktober 2018

ماجرای «کتاب مقدسی» که رئیس جمهور آمریکا به رفسنجانی اهدا کرد چه بود؟+عکس

ماجرای «کتاب مقدسی» که رئیس جمهور آمریکا به رفسنجانی اهدا کرد چه بود؟+عکس

“رونالد ریگان” رئیس‌جمهور وقت آمریکا به “هاشمی رفسنجانی” در جریان مذاکرات “مک‌فارلین” یک جلد «کتاب مقدس» اهدا کرده بود.
«محبت نیوز»- اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۰ نوشتن خاطرات روزانه را شروع کرده و تا پیش از مرگ، خاطرات سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ خود را در قالب ۱۳ کتاب جداگانه منتشر کرده است.
رفسنجانی در قسمتی از خاطراتش به “کتاب مقدسی” اشاره می کند که از سوی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به در جریان مذاکرات مک‌فارلین به وی اهدا شده است. «ماجرای مک فارلین» که در آمریکا به ماجرای «ایران گیت» یا «ایران کنترا» مشهور است.
هاشمی رفسنجانی در روز نوشت ۲۴ آبان سال ۶۵ در کتاب خاطراتش با عنوان «اوج دفاع» به این موضوع اشاره کوتاهی کرده و آورده است:
“در منزل بودم. آقای محمدرضا توسلی آمد و چک کمک به جبهه‌ها را از طرف امام آورد.
احمدآقا آمد. درباره حل مشکل آیت‌الله منتظری صحبت کردیم. قرار شد از امام تقاضا کنیم که ایشان را به تهران بخواهند و به ایشان محبت نمایند. سپس تلاش شود که خاطر ایشان راضی شود. عصر احمدآقا اطلاع داد که امام دستور داده‌اند ایشان به تهران بیایند و قرار شد شب در جلسه سران قوا هم باشند.
عصر آقای محسن رضایی و فریدون مهدی‌نژاد آمدند. مهدی‌نژاد شرح مذاکرات با هیأت آمریکایی در آلمان درباره گروگان‌ها در لبنان و پیشرفت‌هائی که شده را داد وانجیلی را که ریگان امضاء کرده و فرستاده به ما نشان داد.
مرحله‌بندی آزادی گروگان‌ها و گرفتن نیازهای تسلیحاتی و اطلاعاتی را گفت. قرار شد با امام و سران قوا مشورت شود و سپس به اجرا در آید.”
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar