fredag 27 maj 2016

بیم مرگ ده ها نفر در پی غرق یک کشتی در مدیترانه

بیم مرگ ده ها نفر در پی غرق یک کشتی در مدیترانه

  • 9 ساعت پیش
کپی رایت تصویراتحادیه اروپا NAVFOR با
Image captionعکس های کشتی های اروپایی از غرق قایق در روز پنجشنبه
در پی واژگون شدن قایقی در آب های ساحلی لیبی بیم مرگ حدود ۳۰ نفر از مهاجرانی که سعی دارند خود را به اروپا برسانند می رود، اما در عین حال یگان های دریایی اتحادیه اروپا موفق به نجات حدود ۷۷ نفر شده اند.
کشتی های یک ماموریت اتحادیه اروپا و گارد ساحلی ایتالیا به صحنه حادثه در فاصله ۳۵ میل دریایی از ساحل (۶۵ کیلومتری) شتافتند و با بازماندگانی روبرو شدند که خود را شناور نگاه داشته بودند.
نیروی دریایی ایتالیا روز چهارشنبه ۵۶۲ نفر را از یک کشتی واژگون شده در همین منطقه نجات داده بود.
اکنون گزارش می شود که شاید آمار کشته های آن حادثه تا ۱۰۰ نفر بوده باشد.
در زمان حادثه مرگ پنج مهاجر از سوی گارد ساحلی ایتالیا گزارش شده بود اما سازمان بین المللی مهاجرت (آی‌او‌ام) معتقد که شمار دیگری در زیر عرشه به دام افتاده بودند.
در هفته جاری تقریبا ۶۰۰۰ مهاجر که سعی داشتند خود را به طور غیرقانونی با شناورهای غیرقابل اطمینان به اروپا برسانند نجات یافته اند.
سازمان های کمک رسانی می گویند که از زمان به توافق رسیدن اتحادیه اروپا و ترکیه برای مهار شمار قایق هایی که از دریای اژه به یونان می روند، عبور از مدیترانه از طریق لیبی به ایتالیا مسیر اصلی برای مهاجران شده است.
در سایر تحولات:‌
  • حدود ۲۰ نفر که در اردوگاه پناهندگان "جنگل" در کاله فرانسه زندگی می کنند در درگیری ها بر سر غذا میان حدود ۲۰۰ افغان و سودانی زخمی شده اند. پلیس می گوید یک نفر در اثر شلیک گلوله زخمی شده و دیگران در اثر اصابت چاقو و چوب.
  • شهردار و ۱۱ عضو شورای شهر مرزی ونتیمیگلیا در شمال ایتالیا عضویت خود در حزب دموکراتیک را معلق کرده اند. آنها به "ناکامی" دولت در رسیدگی به وضعیت ناگوار حدود ۱۵۰ مهاجر که در شرایط غیربهداشتی در کرانه یک رودخانه اردو زده اند اعتراض دارند.
  • پلیس یونان اعلام کرده است که تخلیه اردوگاه پناهندگان ایدومنی در کنار مرز بسته مقدونیه کامل شده است.
  • یک هواپیمای تجسسی لوگزامبورگ روز پنجشنبه قایق واژگون شده را رویت کرد و زنگ خطر را به صدا در آورد.
کپی رایت تصویرEPA
Image captionصحنه های غرق شدن قایق در روز چهارشنبه
کپی رایت تصویررویترز
Image captionابتدا تصور می شد پنج نفر در غرق آن کشتی مرده اند اما اکنون بیم مرگ حدود ۱۰۰ نفر می رود

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar