tisdag 31 maj 2016

مومیایی ونسان ونگوگ درکلیسایی باستانی کشف شد !

مومیایی ونسان ونگوگ درکلیسایی باستانی کشف شد !

یک مومیایی بسیار سالم که شباهت زیادی به نقاش مشهور ونسان ون‌گوگ دارد، در کلیسایی باستانی در اسپانیا کشف شد.
van_gogh222
به گزارش«محبت نیوز»  این مومیایی که هویت واقعی اش ناشناخته‌است، یکی از ۳۰ جسد مومیایی شده‌ای است که حین عملیات ترمیم کلیسای عروج مریم در روستای کوئینتو در نزدیکی زاراگوزا کشف شده‌اند.
این مومیایی‌ها که برخی از آنها در شرایط بسیار خوبی به‌سر می‌برند، در سال ۲۰۱۱ در درون تابوت‌هایی چوبی و نیمه‌باز در کف کلیسا کشف شدند. تمامی این مومیایی ها که به تعدادی بزرگسال و کودک تعلق دارد، درون پارچه‌هایی پیچیده شده و درون عبادتگاه کلیسا قرار داده شدند تا روی آنها آزمایش انجام گیرد.
براساس گزارش دیسکاوری دانشمندان برای تعیین هویت این مومیایی در انتظار آنالیز داده‌هایی هستند که برای چندین مرکز بین‌المللی در ایتالیا، کره، نبراسکا و برزیل ارسال کرده‌اند.
محققان می‌گویند در منطقه آراگون که کوئینتو بخشی از آن است، چندین بیماری مسری پخش شده‌است. در قرن ۱۸ میلادی تب زرد و آبله این منطقه را مورد هجوم قرار داد و در قرن نوزدهم وبا جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت.
با بررسی بافت نرم استخوان مومیاییهایی که در وضعیت مناسبی به سر میبرند می‌تواند علت مرگ آنها را مشخص سازد.
قرار است نتایج این تحقیقات در کنگره جهانی مطالعات مومیایی که در ماه اگوست در لیمای پرو برگزار خواهد‌شد، اعلام شود. تا آن زمان دانشمندان امیدوارند بتوانند نامی را برای مومیایی ون‌گوگ انتخاب کنند و اطلاعات بیشتری درباره زندگی او به دست آورند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar