tisdag 31 maj 2016

یک نماینده مجلس ایران: نظر نهایی آیت‌الله خامنه‌ای درباره مینو خالقی ابلاغ شده است

یک نماینده مجلس ایران: نظر نهایی آیت‌الله خامنه‌ای درباره مینو خالقی ابلاغ شده است

  • 2 ساعت پیش
کپی رایت تصویر
Image captionمینو خالقی منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم است اما شورای نگهبان پس از انتخابات آرای خانم خالقی را ابطال کرده است
محمد جواد فتحی، نماینده تهران و از اعضای فراکسیون امید مجلس ایران از قول علی لاریجانی، رئیس مجلس گفته آیت الله علی خامنه ای "نظر نهایی" درباره موضوع ابطال آرای مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان را اعلام کرده است.
آقای فتحی امروز ۱۱ خرداد (۳۱ مه) به خبرگزاری ایلنا گفته آیت الله خامنه ای "موضوع را به هیئت حل اختلاف قوا ارجاع می‌دهند و نهایتا این هیئت نیز نظر شورای نگهبان را می‌پذیرد و در نهایت، رهبری این نظر را به مجلس ابلاغ می‌کنند."
به گفته نماینده تهران در مجلس "با اعلام نظر هیئت حل اختلاف قوا و تایید رهبری، عملا پرونده مینو خالقی بسته می شود."
تاکنون نظر این هیئت و تصمیم آیت الله خامنه ای درباره آن به طور رسمی اعلام نشده است.
مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم است اما شورای نگهبان پس از انتخابات آرای خانم خالقی را باطل اعلام کرد. دلیل این تصمیم به طور رسمی اعلام نشده، اما گفته می شود که وجود عکس های بدون حجاب منسوب به خانم خالقی از جمله دلایل این تصمیم بوده است.
دولت ایران و رئیس مجلس اعلام کرده اند که با تفسیر شورای نگهبان موافق نیستند و موضوع به همین دلیل به هیئت عالی حل اختلاف ارجاع شده است.
علی لاریجانی هفته گذشته در یک کنفرانس خبری، از رایزنی با آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره پرونده خانم خالقی خبر داده بود.
آقای لاریجانی گفته بود "نظر من این است که چون قانون با صراحت برای اظهارنظر شورای نگهبان وقت گذاشته این مسئله نمی‌تواند به بعد از انتخابات تسری پیدا کند".
در جریان این کنفرانس خبری آقای لاریجانی گفته بود که "در دیدار با رهبری هم این موضوع را مطرح کردم که تفاوت نظری بین ما و شورای نگهبان وجود دارد. از هیئت حل اختلاف قوا هم خواستیم که اظهار نظر کند، منتها گویا نظرشان به نظر شورای نگهبان نزدیک‌تر بود".
شورای نگهبان می گوید جانشین خانم خالقی هم باید سال آینده در انتخابات میاندوره ای مجلس انتخاب شود، اما دولت ایران استدلال می کند که حتی به فرض پذیرش ابطال آرای خانم خالقی، نفر بعدی که آرای لازم را برای ورود به مجلس کسب کرده بود، باید جانشین خانم خالقی شود.
هم خانم خالقی و هم منتخب ششم اصفهان در مجلس در فهرست نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان و میانه رو ها قرار داشتند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar