måndag 30 maj 2016

هفته‌نامه ۹ دی برای چهارمین بار توقیف شد

هفته‌نامه ۹ دی برای چهارمین بار توقیف شد

  • 7 ساعت پیش
کپی رایت تصویر
هفته‌نامه اصولگرای "۹ دی" به مدیر مسئولی حمید رسایی با رأی هیئت نظارت بر مطبوعات برای چهارمین بار توقیف شد.
هیئت نظارت بر مطبوعات می‌گوید که روند محتوایی هفته نامه ٩ دی را بررسی کرده و به دلیل انتشار مطالب "مغایر با بند ٨ و ١١ ماده ۶ قانون مطبوعات و بی توجهی به مصوبات شورای عالی امنیت ملی"، نشریه مذکور را توقیف کرده و پرونده آن را به دادگاه ارجاع داده است.
این بندها، نشریات را از "افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند" و همچنین "پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران" منع کرده است.
آقای رسایی در یادداشت مفصلی که در صفحه تلگرام خود منتشر کرده برخی از دلایل توقیف هفته‌نامه‌اش را ذکر کرده از جمله تیتری با عنوان "سیاستی که عین دیاثت است" که برگرفته از جمله منسوب به آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید شیعیان است که گفته بود "کسی که بیگانه را به کشور راه می‌دهد دیوث سیاسی است".
به گفته آقای رسایی مطلبی با تیتر "قانون‌شکنی با ژست حقوق‌دانی" از دلایل دیگر توقیف ۹ دی بوده که در آن به تلاش حسن روحانی، رئیس‌جمهور برای نادیده گرفتن رای شورای نگهبان در خصوص ابطال آرای مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان اشاره شده است.
کپی رایت تصویر
آقای رسایی در یادداشت خود به چند مطلب دیگر که منجر به توقیف این نشریه شده اشاره کرده که محتوای همه آنها مخالفت با سیاست‌های دولت آقای روحانی بوده است.
هفته نامه ۹ دی در دو سال گذشته سه بار دیگر هم توقیف شده بود.
بار گذشته که این هفته‌نامه توقیف شد، علی جنتی وزیر ارشاد ایران گفته بود که اگر یک بار دیگر این نشریه تخلف کند و توقیف شود، پروانه آن برای همیشه لغو خواهد شد.
با این حال در هر سه مورد قبلی مدیر مسئول آن از اتهام وارده تبرئه و هفته‌نامه رفع توقیف شد.
حمید رسایی، نماینده دوره‌های هشتم و نهم مجلس و از منتقدان سرسخت دولت حسن روحانی بود که صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس تأیید نشد و از شرکت در انتخابات باز ماند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar