lördag 28 maj 2016

مرگ کودک پنج‌ساله در پارک؛ سه مقام شهری برکنار شدند

مرگ کودک پنج‌ساله در پارک؛ سه مقام شهری برکنار شدند

  • 5 ساعت پیش
کپی رایت تصویر
Image captionعکسی که ایلنا از آگهی ترحیم این کودک منتشر کرده است
در پی مرگ یک کودک پنج ساله در یکی از پارک‌های پایتخت ایران، شهردار تهران دستور داده تا شهردار ناحیه چهار، مسئول خدمات شهری و رییس اداره فضای سبز آن محله در شهرداری منطقه ۱۵ برکنار شوند.
رسانه‌های ایران گزارش کرده بودند که یک دختر پنج ساله بر اثر سقوط در گودالی که زیر آبشار و حوضچه یکی از پارک‌های منطقه ۱۵ تهران وجود داشت، کشته شده است.
بر اساس این گزارش‌ها او به داخل محفظه پمپ مکش آب که زیر این حوضچه قرار داشته افتاده و مادرش با دیدن دمپایی و خونی که از حوضچه بیرون می‌آمده، دیگران را متوجه سقوط او کرده است.
شهرداری تهران گفته علاوه بر عزل دو مقام مسئول محلی، پیمانکار مسئول حفاظت از پارک هم به مراجع قضایی معرفی شده است.
محمد حقانی، یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره علت این حادثه به خبرگزاری ایلنا گفته است که دریچه محافظ این پمپ چند روز قبل به سرقت رفته بوده و پیمانکار در جایگزینی دریچه "قصور" کرده است.
او در نهایت شهرداری تهران را در این حادثه مسئول دانسته و از مراجع قضایی خواسته این موضوع را پیگیری کنند چرا که به گفته این عضو شورای شهر تهران "در پارکی که معمولا بچه‌ها رفت و آمد دارند، مسئولان شهرداری و پارک‌ها باید اقدامات لازم را پیش از حوادث تلخ انجام دهند."
مرگبارترین حادثه در پارک‌های شهری تهران در سال ۱۳۸۱ اتفاق افتاد که در جریان یک اردوی دانش‌آموزی شش دانش آموز یک مدرسه به همراه یک قایقران در دریاچه مصنوعی پارک شهر تهران و در نزدیکی ساختمان مرکزی شهرداری تهران غرق شدند.
شماری از مقام‌های شهرداری در پی آن حادثه محاکمه شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar