tisdag 24 maj 2016

جنگنده ارتش ایران در باند پایگاه سوم شکاری همدان دچار سانحه شد

جنگنده ارتش ایران در باند پایگاه سوم شکاری همدان دچار سانحه شد

  • 5 ساعت پیش
کپی رایت تصویرMIG
Image captionساخت هواپیمای میگ ۲۹ که یک فروند آن امروز در پایگاه سوم شکاری همدان دچار سانحه شد از دوره اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد
یک فروند جنگنده میگ ۲۹ متعلق به نیروی هوایی ارتش ایران در پایگاه سوم شکاری در همدان دچار سانحه و از مسیر اصلی خارج شد.
روابط عمومی نیروی هوایی ارتش ایران اعلام کرده این هواپیما امروز چهارم خرداد (۲۴مه) دچار نقص فنی و ناچار به فرود اضطراری شد و با "مهارت بسیار بالای خلبان" در باند فرودگاه به زمین نشست.
اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) می گوید این هوایپما پس از فرود و قرار گرفتن به روی باند اصلی، دچار نقص فنی در یکی از موتورها شد که این وضع موجب انحراف جنگنده از مسیر اصلی باند شد.
خبرگزاری ایسنا می گوید دو خلبان جنگنده موفق به پرتاب کردن خود به بیرون جنگنده شدند. گزارش های ضدونقیضی از وضعیت جسمانی یکی از دو خلبان منتشر شده است.
احسان قنبری فرماندار شهرستان کبودر آهنگ (از توابع همدان) به خبرگزاری ایسنا گفته است که ماموریت این هواپیما آموزشی بوده است.
این دومین سانحه برای هواپیماهای نظامی ایران در کمتر از یک ماه گذشته است. هشتم اردیبهشت هم یک فروند هواپیمای آموزشی ارتش در ۴۰ کیلومتری نائین در استان اصفهان سقوط کرد.
ساخت هواپیمای میگ ۲۹ که یک فروند آن امروز در پایگاه سوم شکاری همدان دچار سانحه شد از دوره اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
نام پایگاه سوم شکاری ایران در همدان پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ شاهرخی بود اما بعد از انقلاب به "حر" و سپس به پایگاه هوایی "نوژه" تغییر نام داد.
محمد نوژه، خلبان نیروی هوایی ایران بود که در جریان حمله نیروهای مخالف حکومت به هواپیمایش در کردستان، کشته شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar