måndag 7 september 2015

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ آغاز بازی تاج و تخت

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ آغاز بازی تاج و تخت

  • 3 ساعت پیش
Image copyrightUWW
Image captionشهر لاس وگاس واقع در ایالت نوادا میزبان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان است
قهرمانان کشتی فرنگی از روز دوشنبه در شهر شلوغ و جذاب لاس وگاس ایالت نوادای آمریکا برای قهرمانی جهان روی تشک خواهند رفت.
فدراسیون جهانی کشتی دوسال قبل، پس از آنکه توانست این رشته ورزشی را در میان ۲۶ ورزش اصلی المپیک حفظ کند تغییرات زیادی را در قوانین و نوع برگزاری کشتی انجام داده است.
کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان در لاس وگاس علاوه بر تلاش برای کسب ۲۴ مدال طلای این رقابت‌ها، قصد دارند با قرار گرفتن در میان شش نفر اول اوزان المپیکی، بلیط حضور در بازی‌های تابستانی ۲۰۱۶ ریو را کسب کنند.
نفرات اول تا ششم اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و ۵۹ ، ۶۶ ، ۷۵ ، ۸۵ ، ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی سهمیه شرکت در المپیک ریو را به دست خواهند آورد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران سال گذشته در مسابقات جهانی تاشکند با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز قهرمان جهان شده بود.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با رقابت‌ کشتی‌گیران در سه وزن ۶۶، ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم آغاز می‌شود.

کشتی‌ایران در سه وزن اول فرنگی

مهدی زیدوند در وزن ۶۶، سعید عبدولی کشتی‌گیر وزن ۷۵ و قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران کشتی خواهند گرفت.
نماینده ایران وزن ۶۶ کیلوگرم با قرعه سختی روبرو است. او در دور اول مقابل استفان لوای از اسلواکی قرار گیرد و در صورت پیروزی با برنده کشتی اوکراین و کره شمالی روبرو خواهد شد.
سعید عبدولی کشتی‌گیر وزن ۷۵ کیلوگرم ایران اما پس از استراحت در دور اول باید مقابل نوربک خاشین از ازبکستان قرار بگیرد و در صورت پیروزی باید با برنده مسابقه رابی خلیل از فلسطین و اشیله از آلمان کشتی بگیرد.
کیم هیون وو از کره جنوبی، قهرمان رقابت‌های سال ۲۰۱۳ و آرسن جولفالاکیان قهرمان سال گذشته وزن ۷۵ کیلوگرم از ارمنستان در آخرین رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی در این وزن به ترتیب در رده اول و دوم قرار دارند.
سعید عبدولی در رده‌بندی بیست کشتی‌گیر برتر وزن ۷۵ کیلوگرم اتحادیه جهانی کشتی قرار ندارد.
عبدولی در وزن ۶۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۱ استانبول با شکست کیم هیون وو به فینال راه یافت و با پیروزی مقابل کشتی‌گیری از گرجستان قهرمان جهان شد.
البته در این وزن کشتی‌گیران دیگری هم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند، رومن ولاسوف از روسیه قهرمان المپیک لندن و مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول یکی دیگر از رقیبان سعید عبدولی در این وزن است.
قاسم رضایی قهرمان المپیک لندن در رده‌بندی وزن ۹۸ کیلوگرم اتحادیه جهانی کشتی پس از آرتور آلکسانیان از ارمنستان و اسلام ماگمادوف از روسیه در رده سوم قرار گرفته است.
نماینده ایران در این وزن هم مانند دو وزن دیگر کشتی فرنگی قرعه دشواری دارد. رضایی پس از استراحت در دور نخست با اسلام ماگمادوف از روسیه روبرو خواهد شد، مسابقه‌ای که بسیاری از کارشناسان انتظار آن را در مراحل پایانی داشتند.
جنک ایلدم، نفر سوم جهان از ترکیه، بالاژکیس، قهرمان سابق جهان از مجارستان و نمایندگان بلغارستان، ایتالیا و آمریکا هم در گروه قاسم رضایی قرار دارند.

Image copyrightiawf
Image captionحمید سوریان به همراه سعید عبدولی از امید‌های ایران برای کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های کشتی فرنگی هستند

حمید سوریان به دنبال هفتمین مدال طلای جهان

در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان، حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهانی روی تشک خواهد رفت.
او در رده‌بندی جهانی در رده دوازدهم وزن ۵۹ کیلوگرم قرار دارد و مینگیان سیمنف از روسیه، ایگوو آنگلوف از بلغارستان و استفان ماریانیان از روسیه در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
سوریان سال سختی را پشت سر گذاشته، این کشتی‌گیر اردبیهشت امسال در مسابقات نیکولای پتروف بلغارستان در اعتراض به نحوه داوری مسابقه خود مقابل آیوو آنگلوف را ادامه نداد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
او برای کسب مدال طلای وزن ۵۹ کیلوگرم حریفان قدرتمندی را پیش رو خواهد داشت، علاوه بر آیوو آنگلوف از بلغارستان، المرات تاسمرادف از ازبکستان دارنده مدال برنز جهان، استفان ماریانیان قهرمان بازی‌های اروپایی و یون وون چول قهرمان سال ۲۰۱۳ دیگر حریفان سوریان در این وزن هستند.
در وزن ۷۱ کیلوگرم افشین بیابان‌گرد که در رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی در رده دوم این وزن قرار گرفته، باید با کشتی‌گیرانی مانند رسول چونایف از آذربایجان قهرمان بازی‌های اروپایی و بالینت کورپاسی از مجارستان قرار بگیرد.
یوسف قادریان نماینده ایران در وزن ۸۰ کیلوگرم هم کار سختی برای قهرمانی در پیش دارد. او در آخرین رده‌بندی جهانی وزن ۸۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، نهم است.
ایوگنی سالیف از روسیه قهرمان بازی‌‎های اروپایی، رافیک حسین‌اف از آذربایجان دارنده مدال نقره بازی‌هایی اروپایی و پیتر باسکی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ نفرات اول تا سوم رده‌بندی وزن ۸۰ کیلوگرم هستند.
مهدی علیاری که پیشتر در وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی می‌گرفت، تغییر وزن داده در مسابقات قهرمانی جهان در لاس وگاس در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت.
میجیان لوپز نونز کوبایی قهرمان ۵ دوره مسابقات جهانی امید اول کسب طلای این وزن است. این کشتی‌گیر قصد دارد با ششمین قهرمانی در لاس وگاس برای چهارمین بار در المپیک حضور پیدا کند.
حبیب الله اخلاقی آخرین کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است که روز چهارشنبه در وزن ۸۵ کیلوگرم مقابل حریفان قرار خواهد گرفت. در آخرین رده‌بندی وزن ۸۵ کیلوگرم حبیب الله اخلاقی پس از کشتی‌گیرانی از روسیه و اوکراین در رده سوم قرار دارد.
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۱۹ تا ۲۱ شهریور آغاز خواهد شد. کشتی‌گیران آزادکار روس در رقابت‌های سال قبل کشتی آزاد با کسب ۵ مدال طلا در هشت وزن قهرمان جهان شدند و تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها پس از روسیه در مقام دوم قرار گرفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar