torsdag 10 september 2015

وزیر دفاع اسرائیل: روسیه نیروی رزمی به سوریه فرستاده

وزیر دفاع اسرائیل: روسیه نیروی رزمی به سوریه فرستاده

  • 3 ساعت پیش
Image copyrightAFP
موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید روسیه در روزهای اخیر علاوه بر اعزام مستشاران نظامی به سوریه، شماری نیروی رزمی نیز برای کمک به بشار اسد به این کشور فرستاده است.
به گزارش آسوشیتدپرس موشه یعلون گفته است: "تا جایی که ما می‌دانیم، در این مرحله بحث نیرویی محدود است که مستشاران نظامی و تیمی امنیتی را در بر می‌گیرد که از جمله انجام تدارکات لازم برای عملیات هواپیماها و هلیکوپترهای جنگی را به عهده دارند."
مطابق آنچه از وزیر دفاع اسرائیل نقل شده روسیه می‌خواهد به راه‌اندازی یک پایگاه هوایی در نزدیکی لاذقیه، در غرب سوریه، کمک کند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز (پنجشنبه ۱۰ سپتامبر/۱۹ شهریور) تایید کرد که روسیه به سوریه کمک نظامی ارسال می‌کند. آقای لاوروف گفت: "روسیه هم در قالب قراردادهای موجود به سوریه کمک نظامی می‌فرستد و هم کمک‌های بشردوستانه."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم امروز به خبرنگاران گفت: "تهدیدی که از جانب گروه 'دولت اسلامی' می‌آید واضح است، و تنهای نیرویی که توان مقاومت در برابر آن را دارد ارتش سوریه هستند."
با این حال مقام‌های روسیه درباره ادعای حضور نیروهای رزمی این کشور در سوریه اظهار نظر روشنی نکرده‌اند.
روسیه پس از ایران مهمترین حامی بین‌المللی بشار اسد بوده است. این کشور در شرق سوریه و بندر طرطوس یک پایگاه دریایی داشته است. بندر طرطوس در نزدیکی لاذقیه است که ادعا شده روسیه می‌خواهد به تدارکات پایگاه نیروی هوایی سوریه در آن کمک کند.
جنگ داخلی سوریه تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته به جای گذاشته و نزدیک به نیمی از مردم این کشور آواره شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar