måndag 22 juni 2015

ایران، سوریه و عراق اجلاس سه جانبه برای 'مبارزه با تروریسم' برگزار می‌کنند

ایران، سوریه و عراق اجلاس سه جانبه برای 'مبارزه با تروریسم' برگزار می‌کنند

  • 53 دقیقه پیش
وزیر کشور ایران از امضای یک تفاهمنامه همکاری امنیتی و انتظامی با سوریه خبر داده
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران از تشکیل اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق در بغداد خبر داده است.
آقای رحمانی فضلی امروز دوم تیرماه (۲۲ ژوئن) گفت: "سه کشوری که در حوزه مقاومت در مقابل اسرائیل، مبارزه با تروریسم، خشونت و افراطی گری فعالیت دارند همکاری های خود را گسترش داده و زمینه های فعالیت مشترک را فراهم می سازند."
وزیر کشور ایران گفته "امیدوارم این اجلاس سه جانبه، مقدمه ای باشد که کشورهای اسلامی منطقه که در بحث و فعالیت های مشترک، هم نظر و هم اعتقاد هستند، متحد شوند و در نهایت اجلاس چند جانبه ای بین وزرای کشورهای اسلامی داشته باشیم."
او به زمان برگزاری این نشست اشاره نکرده است.
دولت هر دو کشور عراق و سوریه که قرار است با حضور ایران جلسه مشترکی با هدف مبارزه با افراطی گری برگزار کنند، درگیر جنگ با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاک خود هستند. ایران می گوید برای حمایت از این کشورها، حضور مستشاری در عراق و سوریه دارد.
آقای رحمانی فضلی خبر اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق را همزمان با حضور سرلشگر محمد الشعار، وزیر کشور سوریه اعلام کرده که برای دیداری رسمی در تهران به سر می برد.
رسانه های ایران می گویند که تحولات منطقه ای، توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و رایزنی در خصوص تحولات سوریه در "مبارزه با گروه های تروریستی" محور گفت و گوهای وزیران کشور ایران و سوریه است.
در جریان این سفر تفاهمنامه همکاری های امنیتی و انتظامی بین ایران و سوریه امضا شده است.
آقای رحمانی فضلی گفته است که معاونان امنیتی وزارت کشور ایران و سوریه مامور اجرایی کردن این تفاهم شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar