måndag 22 juni 2015

مشاهدات و تجربه های شما از نزاع‌های خیابانی

مشاهدات و تجربه های شما از نزاع‌های خیابانی

  • 20 ژوئن 2015 - 30 خرداد 1394
  •  
  • 19اظهارنظر
بر اساس آمار پزشکی قانونی ایران، به‌طور میانگین روزانه ۱۶۰۰ شهروند به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور مراجعه کرده و تشکیل پرونده می دهند. بیشترین این آمار مربوط به شهر تهران است و گزارش شده که در این شهر "هر ساعت حدود ۶۶ نفر درگیری منجر به جرح" دارند.
عزیز محمدی، رئیس شعبه دادسرای کیفری استان تهران این آمار را نگران کننده دانسته و به خبرگزاری مهر گفته از آنجایی که برخی از دعواها ممکن است منجر به ضرب و جرح نشود، این آمار می‌تواند حتی بالاتر هم باشد
مشاهدات شما از نزاع های خیابانی چیست؟ آیا به نظر شما موارد دعوا و نزاع خیابانی بیشتر یا کمتر شده است؟
آقای محمدی همچنین گفته که ۷۰ درصد قتل‌ها ناشی از یک "جنون آنی" است و نزاع منجر به قتل فقط در چند ثانیه رخ می‌دهد و "فرد قاتل، پس از ارتکاب قتل خودش از کاری که کرده متحیر است."
آیا خود شما تا به حال تجربه برخورد آنی تند با دیگران داشته‌اید که بعدا از کار خودتان پشیمان شده باشید؟
فشارهای اجتماعی و اقتصادی، پایین بودن سطح فرهنگ اجتماعی و فرهنگ عمومی، پایین بودن سطح تحمل، احترام نگذاشتن به شهروندان و قوانین، اختلافات قومی، خانوادگی و کاری از علت‌های اصلی نزاع‌های خیابانی محسوب می‌شود. برخی معتقدند که شرایط محیطی مانند ترافیک، شلوغی و حتی شرایط آب و هوا هم می‌تواند در پایین آمدن سطح تحمل مردم و بروز دعوا و درگیری بین آنها موثر باشد.
اغلب دعواهای خیابانی با میانجیگری شاهدان و عابران پایان می‌یابد، اما مواردی هم بوده که میانجی‌ها و افرادی که سعی در جداکردن دو طرف دعوا داشته‌اند، خود قربانی نزاع خیابانی شده‌اند.
در جایی که شما زندگی می کنید، چقدر دعوا و درگیری خیابانی رایج است؟
اگر خودتان شاهد یک درگیری فیزیکی خیابانی باشید، چکار می کنید؟ آیا دخالت می کنید برای پایان دادن به درگیری، یا از کنار آن می گذرید تا خودتان به دردسر نیفتید؟
اگر می‌خواهید در نوبت شما شرکت کنید می‌توانید اطلاعات تماس خود را برای بی‌بی‌سی فارسی بفرستید تا با شما تماس گرفته شود.
تماس با نوبت شما:
شماره‌های تلفن‌: ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۷ و ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۰۷۸
پیامک: ۰۰۴۴۷۸۹۴۶۲۱۱۱۹
ایمیل: shoma@bbc.co.uk
فیسبوک: facebook.com/bbcshoma
توییتر: bbcshoma@
همچنین می توانید دیدگاه‌های خود را در این باره در فرم نظرخواهی زیر بنویسید تا در برنامه نوبت شما مطرح شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar