måndag 29 juni 2015

با رأی کمیته استیناف، پیکان به لیگ برتر فوتبال بازگشت، راه آهن سقوط کرد

با رأی کمیته استیناف، پیکان به لیگ برتر فوتبال بازگشت، راه آهن سقوط کرد

  • 2 ساعت پیش
مارتین موتومبا بازیکن سوئدی متهم به استفاده از مدارک جعلی برای انتقال به تیم راه آهن است
باشگاه پیکان تهران پس از بازی این تیم با راه‌آهن با ارائه مدارکی، انتقال موتومبا را به این تیم غیرقانونی دانسته و به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرده بود.
اما کمیته انضباطی فدراسیون در رأی اولیه با رد شکایت باشگاه پیکان، مهاجم سوئدی راه‌آهن را به پرداخت ده میلیون تومان محکوم کرد.
پس از اعتراض باشگاه پیکان، این پرونده به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران رفت، در رأی این کمیته آمده است:
  • بازیکن تیم راه‌آهن به نام مارتین کایونگو موتومبا به شش جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال (پانزده میلیون تومان) جریمه نقدی محکوم شد.
  • نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه‌آهن که از بازیکن مذکور مقابل تیم‌های پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان، پیکان، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، سه بر صفر به نفع باشگاه‌های فوق الذکر اعلام می شود.
راه آهن در پنج هفته آخر لیگ برتر ایران این نتایج را مقابل حریفان خود به دست آورده بود:
  • هفته بیست و چهارم: راه‌آهن ۲ - پرسپولیس ۲
  • هفته بیست و پنجم - راه‌آهن ۱ - نفت مسجدسلیمان ۱
  • هفته بیست و ششم: راه‌آهن ۲ - استقلال خوزستان ۲
  • هفته بیست و هشتم: راه‌آهن ۳ - سایپا ۲
  • هفته بیست و نهم: راه‌آهن ۳ - پیکان ۲
بنابراین باشگاه راه آهن در این پنج بازی که از موتومبا در ترکیب خود استفاده کرده بود، جمعا ۹ امتیاز به دست آورد و در لیگ برتر فوتبال ایران باقی ماند. اما با توجه به حکم کمیته استیناف، انتهای جدول لیگ ایران تغییر می‌کند و راه آهن با توجه با امتیازات کسر شده ۲۰ امتیازی می‌شود و به‌عنوان تیم انتهای جدول به دسته یک سقوط می‌کند.
با توجه به تغییر امتیارات تیم‌ها در انتهای جدول، پیکان باید برای ماندن در لیگ برتر بازی پلی آف برگزار کند، اما این در حالی است که پیش از این استقلال خوزستان با مس کرمان مسابقه پلی آف را برگزار کردند و استقلال خوزستان با شکست مس در لیگ ماندنی شد.
فرشاد سپهر دبیر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد احتمال برگزاری بازی مجدد پلی آف گفته است: "مسابقه پلی آفی برگزار نمی‌شود و راه آهن به جای پیکان به لیگ دسته یک سقوط می‌کند."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar