tisdag 30 juni 2015

نوبخت: جای تعجب دارد اگر خبر نامه اوباما به رهبر را یک نماینده مجلس اعلام کند

نوبخت: جای تعجب دارد اگر خبر نامه اوباما به رهبر را یک نماینده مجلس اعلام کند

  • 1 ساعت پیش
سخنگوی دولت ایران در واکنش به اظهارات دیروز یک نماینده مجلس در مورد ارسال نامه‌ای جدید از سوی باراک اوباما به مقامات ارشد ایران گفت: "اگر نامه به رهبری ارسال شده باشد ایشان سایت و دفتر دارند. اینکه یک نماینده مجلس خبر این نامه را اعلام کند جای تعجب است".
آقای نوبخت امروز سه شنبه ۹ تیر، در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که "چنین نامه ای به رئیس جمهور ارسال نشده" و افزود: "از نامه اوباما به مقامات کشور بی‌اطلاعم و به تبع، آن را تأیید نمی‌کنم."
روز گذشته خبرگزاری رویترز هم به نقل از "یک مقام ارشد آمریکایی" که نام او ذکر نشده بود، این خبر که باراک اوباما اخیرا در مورد پرونده هسته ای به رهبران ایران نامه نوشته باشد را رد کرد.
وی گفت: "ما کار دشوار مذاکرات هسته ای را به تیم حاضر در وین واگذار کرده ایم."
روزنامه همشهری، دیروز به نقل از مهرداد بذرپاش، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس ایران، نوشت که اخیرا یکی از سران کشورهای همسایه پیامی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای مقامات ایران آورده است.
آقای بذرپاش گفته بود: "یکی از مواردی که نشان از بی‌اعتمادی به آمریکا دارد تناقض در پیام‌های خصوصی و اظهارات علنی مقامات آمریکایی است؛ آنها در پیام‌ها و مکاتبات خصوصی‌شان با احترام از ایران درخواست می‌کنند که پای میز مذاکره و توافق بیایند، اما در رسانه‌هایشان ایران را تهدید به روی میز بودن گزینه‌های نظامی می‌کنند."
روزنامه همشهری روز دوشنبه نوشت که احتمالا منظور آقای بذرپاش از "یکی از سران کشورهای همسایه" حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق است که پیش از دور اخیر مذاکرات به تهران سفر و با رئیس جمهور و رهبر ایران دیدار کرده بود.
این روزنامه تاکید کرد که در صورت صحت این خبر، این پنجمین پیام باراک اوباما برای رهبران ایران است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar