måndag 29 juni 2015

اسرائیل حصار امنیتی حائل را تا مرز اردن امتداد می‌دهد

اسرائیل حصار امنیتی حائل را تا مرز اردن امتداد می‌دهد

  • 3 ساعت پیش
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که کابینه امنیتی این کشور روز دوشنبه با طرح امتداد حصار امنیتی به مناطق مرزی اردن موافقت کرده است.
به گفته آقای نتانیاهو، این دیوار حائل امنیتی در مرز اردن و به طول ۳۰ کیلومتر از بندر ایلات تا فرودگاه در دست احداث تمناع ساخته می‌شود.
اردن و اسرائیل همکاری نزدیکی برای ایجاد امنیت در مرز ۲۴۰ کیلومتری مشترک خود دارند از جمله در نوار ۹۵ کیلومتری کرانه غربی که در اشغال اسرائیل است.
نخست وزیر اسرائیل احداث این حصار امنیتی جدید را بخشی از برنامه دولت خود برای بهبود امنیت ملی دانسته است.
اسرائیل پیشتر در مرز جنوبی خود با مصر و نوار غزه و همچنین در شمال، در منطقه بلندی‌های جولان و مناطق مرزی لبنان و سوریه، دیوارهای مشابه امنیتی کشیده است.
همچنین بین اسرائیل و کرانه غربی رود اردن، محل استقرار تشکیلات خودگردان فلسطینی، یک دیوار بتونی بلند وجود دارد که در سال‌های انتفاضه دوم (۲۰۰۰ – ۲۰۰۵) فلسطینیان ساخته شد.
آقای نتانیاهو می‌گوید که حصار امنیتی تازه در مرز اردن، امتداد دیوار امنیتی این کشور در مرز مصر خواهد بود که "از ورود مهاجران غیرقانونی و گروه‌های تروریستی به اسرائیل جلوگیری می‌کند."
بنا به آمار سازمان ملل متحد، نزدیک به ۵۳ هزار پناهجوی آفریقایی در اسرائیل به سر می‌برند و اغلب آنها به شکل غیرقانونی از مرز مصر وارد این کشور شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar