یکشنبه ۰۷-۰۲-۱۳۹۹
جفا بر مسیحیان و حمله به کلیساها در هندوستان در ماههای اول سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. فقط در ماه مارس ، ۷۸ مورد خشونت علیه مسیحیان در این کشور گزارش شده است. 
«محبت نیوز»- سازمان مسیحی UCF ، که از حقوق مسیحیان در هند حمایت و جفا بر آنان را پیگیری می کند، گزارش داد که در ماه ژانویه ۵۶ مورد جفا و ماه مارس ۷۸ مورد خشونت علیه مسیحیان در این کشور رخ داده است. UCF اعلام كرد كه بيشتر حملات توسط گروه های افراطی مسیحیت ستیز صورت پذیرفته است.
در ۱۲ مارس، یک کشیش و پسر ۶ ساله اش مورد حمله قرار گرفتند. در ۱۵ مارس ، كلیسایی در استان اوتار پرادش توسط گروه بزرگی از تندروهای هندو مورد حمله قرار گرفت و پلیس بجای کمک به کشیش این کلیسا، وی را مقصر شناخته و به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. درهمین ماه ، مسیحیان با این اتهام که  با کمک به فقرای هندو آنان را را تشویق به تغییر دین کردند، مورد هجوم پلیس قرار گرفته و مجبور شدند ساعتهای طولانی مانند صلیب مسیح سرپا بیاستند، همچنین در ماه فوریه، ۹ مسیحی با اتهامی مشابه توسط پلیس در شهر ساتانکولام مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
همزمان آژانس بین المللی مسیحی (ICC) گزارش داد که حملات علیه مسیحیان به دلیل قرنطینه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در هند قدری کاهش یافته است.
سازمان “درهای باز” نیز طی گزارشی اعلام کرد که مسیحیان در هندوستان  به شدت مورد خشونت افراطیون قرار گرفته اند و هر ساله هزاران حمله علیه آنان انجام می شود. سازمان “درهای باز” همچنین اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴، هنگامی که “ناراندرا مودی” به قدرت رسید، مسیحیان بیشتری هدف حملات تندروها قرار گرفتند.
دولتِ نخست ‌وزیر، نارندا مودی، با انتقادات شدیدی روبه ‌رو است، زیرا به صدها افراطگرایی که شعارهای ناسیونالیستی هندو سر می‌دهند این فرصت را داد که به اماکن مذهبی سایر ادیان حمله کنند و توسط پلیس هم مواخذه نشوند.
سازمانهای مسیحی که جفا بر مسیحیان را در هند  بررسی می کنند ، اعلام کرده اند که آمار اذیت و آزار مسیحیان در این کشور بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹  در حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است و بیشترین حملات نیز در استان اوتار پرادش صورت گرفته است.
پیشنهاد می شود: