جمعه ۱۵-۰۱-۱۳۹۹
سازمان خیریه مسیحی «کریستین اید» خواستار کمک جهانی به کشورهای فقیر در مقابله با شیوع ویروس کرونا شد.
«محبت نیوز»- ویروس کرونا در بسیاری از کشورها از جمله هند، بنگلادش، کنیا و عراق شیوع پیدا کرده است ، کشورهایی که سازمان خیریه مسیحی «کریستین اید» خدمات گسترده ای در زمینه کمک به فقرا ارائه می دهد.
نیک گاتمن رئیس سازمان خیریه مسیحی «کریستین اید» با بیان اینکه سیستم بهداشتی و درمانی ناکافی در مناطق پرجمعیت جهان شدت همه گیری ویروس کرونا را افزایش می دهد، گفت: ” پیش بینی می کنیم مردم برخی از فقیرترین کشورهای جهان با سیستم های ضعیف بهداشتی و درمانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس کشنده قرار بگیرند. در مواقع بحرانی، بیش از هر زمان دیگری فقیرترین انسانها، آسیب پذیرترین انسانهای در معرض خطر هستند. ما باید به سرعت برای این مساله پاسخی بیابیم. هر چند برخی از دولت ها با نگه‌ داشتن شهروندان در خانه هایشان سرعت شیوع این بیماری را محدود کرده اند اما این بدان معناست که بسیاری از انسانها به دلیل عدم خروج از منزل و نرفتن به سرکار از پس تامین هزینه های زندگی شان برنخواهند آمد و به کمک نیاز دارند. ما باید درک کنیم که در چنین مواقعی همه باهم هستیم.”
مقامات کریستین اید اظهار داشتند که با پروژه هایی از قبیل احداث ایستگاه های شستشوی دست و کلینیک های بهداشتی موقت در مناطق فقیری از جهان که ویروس کرونا شیوع یافته است، خدمات خود را در کشورهای فقیر ادامه خواهند داد.