دوشنبه ۱۸-۰۱-۱۳۹۹
 دبیرکل سازمان ملل خطاب به مردم جهان خواستار محافظت از زنان و دختران جوانی شد که در دوره قرنطینه خانگی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در منزل در معرض خشونت‌های خانگی و خانوادگی قرار می‌گیرند.
«محبت نیوز»- گسترش انتشار ویروس جدید کرونا در جهان باعث افزایش موج خشونت‌ها علیه زنان شده به طوری که آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل شامگاه یکشنبه ۵ آوریل ۲۰۲۰ خطاب به مردم جهان خواستار محافظت از زنان و دختران جوانی شد که در دوره قرنطینه خانگی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در منزل در معرض خشونت‌های خانگی و خانوادگی قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس آنتونیو گوتیرش در بیانیه‌ای گفت:« در طول هفته‌های گذشته و همراه با افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی و افزایش نگرانی‌ها جهش جهانی وحشتناکی را در خشونت‌های خانگی شاهد بوده‌ایم».
گوتیرش همچنین افزود: «به همین خاطر من امروز فراخوان جدیدی را برای برقراری صلح در منازل و در تمام جهان اعلام خواهم کرد».
در راستای متوقف کردن انتشار ویروس کشنده کرونا اغلب کشورهای جهان به بستن مرزها، ممنوع کردن پروازها، برقراری مقررات منع رفت و آمد و متوقف ساختن تمامی فعالیت‌ها روی آوردند که این باعث بروز موجی از خشونت‌های خانگی شده است که در شدیدترین حالت‌ها به جنایت‌هایی همچون قتل زنان انجامیده است.