چهارشنبه ۱۰-۰۲-۱۳۹۹
کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، یک کمیسیون دولتی اما مستقل در آمریکا، از دولت واشنگتن خواست که با شناسایی عوامل نقض آزادی‌های مذهبی و عقیده در ایران، آنان را تحریم کند.
«محبت نیوز»- کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی گزارش سالانه خود را روز سه شنبه نهم اردیبهشت منتشر کرده است.
در این گزارش که به وضعیت نقض آزادی‌های مذهبی در ایران در سال ۲۰۱۹ می‌پردازد، پس از مروری بر ساختار نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر تشیع جعفری است، تاکید شده که حکومت از این دین رسمی برای رد و سرکوب آزادی ادیان استفاده می‌کند.
در این گزارش به تداوم تعقیب و آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحی، بهایی و همچنین اهل تسنن، دراویش، زنان و دگراندیشان اشاره شده است.
در این گزارش آمده است: کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی اسناد آزار و اذیت بهاییان و پیروان این مذهب که در ادارات دولتی کار می‌کنند را در سال ۲۰۱۹ جمع آوری کرده است.
این کمیسیون در گزارش خود به بازداشت نوکیشان مسیحی که از سوی محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، اعلام شد، به عنوان یکی از موارد نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران در سالی که گذشت، اشاره کرد.
پیشنهاد می شود:
این کمیسیون همچنین به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است مقامات و سازمان‌های دولتی ایران را که مسئول نقض جدی آزادی مذهبی هستند شناسایی کرده و طبق قانون پاسخگویی حقوق‌بشری ماگنیتسکی، دارایی‌های آن‌ها را مسدود و ورود آن‌ها به ایالات متحده را ممنوع کند.
در این گزارش از دولت آمریکا خواسته شده است تا حکومت ایران را برای آزادی تمام زندانیان عقیدتی تحت فشار قرار دهد.
کمیسیون ایالات متحده آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی یک کمیسیون دولتی مستقل و مورد حمایت هر دو حزب در آمریکا است که بر حق همگانی برای داشتن آزادی مذهب و عقیده در خارج از کشور، نظارت می‌کند.