چهارشنبه ۲۷-۰۱-۱۳۹۹
ماری (فاطمه) محمدی از بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی محاکمه شد اما در جریان جلسه دادگاه قاضی ضمن تفتیش عقاید سوالاتی در خصوص مذهب و دلایل گرویدن وی به مسیحیت نیز مطرح کرده است.
«محبت نیوز»- سه‌ شنبه ۲۶ فروردین‌ ماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماری (فاطمه) محمدی، زندانی سابق نوکیش مسیحی در شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماری (فاطمه) محمدی، نوکیش مسیحی و زندانی عقیدتی سابق در شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
در این جلسه دادگاه، که با حضور ماری محمدی و وکیل مدافع وی برگزار شد، ماری محمدی از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (تجمع دی‌ماه ۹۸ هواپیما)” محاکمه شده است.
گفته می‌‌شود در جریان جلسه دادگاه قاضی ضمن تفتیش عقاید سوالاتی در خصوص مذهب و دلایل گرویدن ایشان به مسیحیت مطرح کرده و خطاب به ماری محمدی گفته است: «اسم شما فاطمه است، چطور مسیحی هستید؟ آیا شما تغییر دین داده‌اید و اسلام را قبول ندارید؟ آیا می‌دانید مسیحیت خلاءهای زیادی دارد و مسیری که انتخاب کرده‌اید اشتباه است؟ آیا خانواده‌ات از تغییر دادن دین‌تان آگاه هستند و با آن مشکلی ندارند؟»
در پایان این جلسه گفته شده دادگاه به زودی اقدام به صدور رای خواهد کرد.
ماری محمدی، شب یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، توسط نیروهای پلیس امنیت در حوالی میدان آزادی تهران همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بازداشتگاه وزرا تهران منتقل شد.
وی در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار ۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
فاطمه (ماری) محمدی، زندانی سیاسی و نوکیش مسیحی سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او پیشتر در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتن در بهار ۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.
پیشنهاد می شود: