سه شنبه ۱۹-۰۱-۱۳۹۹

کشتار «مسیحیان نیجریه» توسط اسلامگرایان تندرو

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون ۴۰۰ تن از مسیحیان مناطق غربی آفریقا، توسط جهادی های اسلامگرا به قتل رسیده اند.
«محبت نیوز»- یک سازمان حقوق بشری در نیجریه گزارش داده که دست کم ۵۰ شهروند مسیحی این کشور در ماه مارس توسط اسلامگرایان قبیله فولانی کشته شدند، همچنین گزارش شده ده مسیحی در دو روز اول ماه آوریل به قتل رسیدند.
برآورد می شود از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون ۴۰۰ تن از ساکنان مسیحی در مناطق غربی آفریقا توسط جهادی های اسلامگرا به قتل رسیده باشند.
مسلمانان فولانی‌، اغلب دامدارانی هستند که به شکل نیمه عشایری زندگی می‌کنند و مدام در بخش‌های وسیعی از غرب آفریقا در حرکت می باشند. فولانی‌ها به داشتن ارتباط  گسترده با گروهای افراطی اسلامی متهم اند.
در ماه‌های اخیر حملات متعددی به مسیحیان در بخش‌های مختلف نیجریه گزارش شده است. برخی از آنها ناشی از اختلافات قومی بوده و تعدادی از حملات هم از سوی نیروهای جهادی اسلامگرا رخ داده است. پیش از این کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داده بود که تغییر اقلیم توأم با افراط گرایی اسلامی و کشمکش های قبیله‌ای، شرایطی بسیار خطرناک در این منطقه به وجود آورده است.
جفا بر مسیحیان نیجریه مساله تازه ای نیست، به طوریکه از سال ۲۰۱۵ تا به حال حدود ۱۱،۵۰۰ مسیحی در این کشور کشته شده اند. این قتل ها عمدتن ناشی از افزایش حملات تروریستی از سوی گروه های اسلامی همچون بوکوحرام و یا حملات سایر گروه های شبه نظامی به مانند قبایل مسلمان فولانی به کشاورزان مسیحی ساکن در این مناطق به وقوع پیوسته است.
پیشنهاد می شود: