چهارشنبه ۰۳-۰۲-۱۳۹۹
هتلی در یونان که به عنوان اقامتگاه پناهجویان استفاده می شد، به یکی از کانونهای شیوع ویروس کرونا در این کشور بدل شده است.
«محبت نیوز»- مقامات یونان هتلی را که به عنوان اقامتگاه پناهجویان استفاده می شود را به دلیل موارد بالای ابتلا به ویروس کرونا  مسدود و قرنطینه کرده اند.
به نقل از دویچه وله، ایوسیف مرتیریس، معاون شهردار ارمیونیدا روز سه شنبه به تلویزیون «ERT» گفته است که از مجموع ۴۷۰ ساکن این هتل احتمالن تست کرونای ۱۵۰ نفر آنها مثبت بوده است.
این هتل در حدود ۱۶۰ کلیومتری جنوب آتن در منطقه کرانیدی مربوط شهر ارمیونیدا واقع شده است. مرتیریس افزوده است: «پلیس در بیرون این هتل مستقر شده است و کسی اجازه رفت و آمد به این مکان را ندارد.»
او گفته است که در این هتل اکثرن خانواده های پناهجو اسکان داده شده اند و شهرداری محل مواد مورد نیاز را به آن ها می رساند.چنانچه وزارت امور مهاجرت یونان اعلام کرده است ابتدا در روز دوشنبه مشخص شد که یک زن باردار سومالیایی به ویروس کرونا آلوده شده است. پس از آن ساختمان این هتل ضد عفونی شد و تمامی پناهجویان تست کرونا گرفته شد.
پیشنهاد می شود:
سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) که از این پناهجویان مراقبت می کند، اعلام کرده است که مترجمان، روانشناسان، کارمندان اجتماعی و مشاوران حقوقی «در این وضعیت چالش برانگیز» با این پناهجویان در تماس بوده و به آنها رسیدگی های لازم را خواهند کرد.