سه شنبه ۰۲-۰۲-۱۳۹۹
نشریه اکونومیست با چاپ کاریکاتوری نحوه مقابله با ویروس کُرونا که از سوی ملایان تجویز می‌شود را زیر سئوال برده و می‌نویسد مردم درمانده ایران توصیه‌های پزشکی بدی دریافت می‌کنند.
«محبت نیوز»- استفاده از روغن بنفشه در مقعد، دود کردن عنبر نسارا (مدفوع الاغ) و نوشیدن ادرار شُتر بخشی از نسخه‌‌هایی بود که شماری از آیت‌‌الله‌‌ها و مدعیان «طبّ اسلامی» با شیوع ویروس کُرونا در ایران برای مردم تجویز کردند.
علاوه بر اینها گروهی از طلاب جهادی در بیمارستان‌‌ها به راه افتادند و به بیماران مبتلا به کُرونا تربت‌های متبرک می‌خوراندند.
مرتضی کهنسال یک روحانی بود که بدون ماسک و دستکش به بیماران بستری در قرنطینه یک بیمارستان سر زد و ماده‌ای را به انگشت خود می‌مالید و آن را دور بینی بیماران می‌کشید و فیلم آن را در اینترنت منتشر کرد. این فرد توسط نیروی انتظامی بازداشت شد.
مجله اقتصادی «اکونومیست» در شماره آوریل خود در یادداشتی مدعیان طب سنتی ایران را کلاهبردار و شیاد خواند و نوشت این افراد با سوء استفاده از باور‌های مردم دارو‌های بی مصرف و تقلبی را تبلیغ می‌کنند و با این کار در واقع راه را برای شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور باز کرده‌اند.
در این گزارش به نسخه عجیب و غریب آیت‌‌الله عباس تبریزیان که خود را پدر طب اسلامی می‌داند اشاره کرده و فرد دیگری که با شیادی دارویی به نام «عطر پیامبر» تبلیغ کرده و ادعا دارد مانع از ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.
نشریه اکونومیست با چاپ کاریکاتوری نحوه مقابله با ویروس کُرونا که از سوی ملایان تجویز می‌شود را زیر سئوال برده و می‌نویسد «مردم درمانده ایران توصیه‌های پزشکی بدی دریافت می‌کنند».
صفحه اینستاگرام اکونومیست از کاربران خود پرسیده: فروشگاه محبوب «مرکز طب اسلامی ایران» به مردم گفته برای درمان کرونا پنبه را در کدام سوراخ فرو کنند؟ ۵۴٪ به «بینی» و۴۶٪ به «مقعد» رای دادند.
همزمان با اینها سپاه پاسداران هم از دستگاه کرونا یاب یه نام «مستعان» رونمایی کرده به به گفته حسین سلامی فرمانده سپاه از فاصله ۱۰۰ متری در کمتر از ۵ ثانیه با استفاده از نیروی مغناطیسی کرونا را تشخیص می‌دهد. ساعاتی پس از رونمایی از این دستگاه افشا شد که چند سال قبل به عنوان معدن یاب از آن رونمایی شده است!
پیشنهاد می شود: