یکشنبه ۰۷-۰۲-۱۳۹۹
 کشیش و تعدادی از اعضای یک کلیسا در چین به دلیل شرکت در یک جلسه کلیسای آنلاین توسط پلیس این کشور بازداشت شدند. در چین به دلیل شرکت در یک جلسه کلیسای آنلاین توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.
«محبت نیوز»- حکومت چین با گسترش جدید قوانین و مقررات حاکم بر سازمان های مذهبی، کلیساهای ثبت نشده کاتولیک و پروتستان در این کشور را هدف قرار داده است.
به گزارش آی سی سی، اعضای کلیسایی در در استان سیچوان چین که به صورت آنلاین در حال برگزاری یک جلسه عبادی بودند توسط پلیس امنیت این کشور شناسایی و بازداشت شدند. اعضای این کلیسا از طریق برنامه زوم و به صورت آنلاین در حال برگزاری مراسم ویژه عید پاک بودند که با نفوذ پلیس به این جمع، برگزاری این مراسم ناتمام و برخی از اعضای حاضر در جلسه آنلاین نیز بازداشت شدند.
یکی از حاضرین در جلسه گفته است: جلسه با آرامش خاصی در حال برگزاری بود ولی در یک لحظه صداهایی مانند دعوا و نزاع به گوش رسید، ابتدا تصور کردم این یک مشکل در اتصال اینترنت است و به زودی حل می شود اما پس از چند لحظه صدایی با لحنی پرخاشگر‌ به گوش حاضران در جلسه رسید که شما که هستید و اینجا چه می کنید؟
این عضو کلیسا در ادامه افزود: همزمان اتصال یکی از شرکت کنندگان با جلسه قطع و برخی دیگر تماس هایی دریافت کردند و به آنها اعلام شد که باید خود را به پلیس معرفی کنند.
پیشنهاد می شود:
یکی دیگر از اعضای کلیسا نیز گفت که یک پیام از پلیس دریافت کرده و به او اخطار داده اند که دیگر نباید در چنین جلساتی شرکت کند. به گفته منابع خبری تعدادی از اعضای این کلیسا بازداشت شده اند که تا کنون ۶ تن از آنان آزاد شدند.
این کلیسا از سال ۲۰۱۸، هنگامی که از اعمال مقررات سختگیرانه برای کلیساهای غیر دولتی در چین وضع گردید، بیشتر تحت جفا قرار گرفت به طوریکه  دسامبر سال گذشته یکی از رهبران این کلیسا به نام “کشیش چانگ”  به ۹ سال زندان محکوم شد.
حزب کمونیست چین روابطش با کلیسای این کشور معمولن با تنش همراه بوده است. چین صدها کلیسای غیر رسمی در این کشور را تعطیل کرده و کشیشان را به زندان انداخته است و سرکوب‌ ها و کنترل ‌ها را افزایش داده که این وضعیت یادآور دوران مائو است.