سه شنبه ۲۶-۰۱-۱۳۹۹
مایک انصاری از گردانندگان «هرت فور ایران» با اشاره به «آشفتگی سیاسی ناشی از شیوع کرونا در ایران» می‌گوید «کار خدا تازه در ایران آغاز شده است».
«محبت نیوز»- شیوع ویروس کُرونا در ایران به تعطیلی مراکز مذهبی در سراسر دنیا منجر شد. گزارش‌ها حاکیست با افزایش نگرانی‌ها از سرایت کُرونا شمار زیادی از کلیساهای سراسر جهان را تعطیل کرده و آنها مجبور به ارائه خدمات خود به صورت آنلاین شده‌اند.
پایگاه خبری «میشن نیوز» ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین ۱۳۹۹) گزارش داد یک کلیسای دیجیتالی در ایران برای ارائه خدمات تحصیلی، مراسم، آموزش و مشاوره برای مسیحیان جدا شده از یکدیگر در طول بحران کُرونا ایجاد شد.
این در حالیست که ۱۳ آوریل کلیساهای سراسر جهان برای جشن گرفتن رستاخیز عیسی مسیح (عید پاک) به صورت دیجیتالی گرد هم آمدند.
مایک انصاری از فعالان «هرت فور ایران» (Heart۴Iran) می‌گوید در اکتبر سال ۲۰۱۹ یک کلیسای مجازی به راه اندازی شد. اغلب ایمانداران به مسیح از مسلمان‌هایی بودند که به مسیحیت (نوکیشان مسیحی) گرویده‌اند.
«هرت فور ایران» مجموعه‌ای است که با بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد همسو همکاری می‌کند تا با عشق و امید، پیام نجات بخش انجیل را به مردم ایران برسانند. تلویزیون محبت  که به نوکیشان مسیحی خدمات می‌دهد. بخشی از فعالیت این مجموعه پرورش ایماندارانی است که علاوه بر رشد معنوی کلیسا به رشد مسیحیت در میان فارسی زبانان کمک می‌کنند.
انصاری می‌گوید «کلیسای مجازی محبت، ایمانداران ایرانی را در سراسر کشور به یک خانواده ایمانی وصل می‌کند، بنابراین اولین کلیسای مجازی برای ایران در منطقه راه‌اندازی کردیم و حدود هزار نفر در برنامه آن شرکت کردند و حتا یک نفر از افغانستان قلب خود را به مسیح داد».
به نوشته پایگاه خبری «منشن نیوز» کلیسای مجازی محبت هر پنجشنبه در یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و از طریق سایت www.mykelisa.com پخش می‌شود.
انصاری می‌گوید در چند ماه آینده قصد ارائه برنامه‌های مختلف از جمله برای کودکان فارسی زبان و خانواده‌ها دارند اما فعالیت‌های این کلیسای آنلاین فقط محدود به موعظه و مراسم دینی نیست بلکه در بُعد اجتماعی نیز فعال است. از جمله برنامه‌هایی که با شیوه کُرونا ویروس تولید و پخش شد.

شمار زیادی از دست‌ اندراکاران «هرت فور ایران» پیشینه مسلمانی دارند و بعدها به مسیحیت گرویدن و از این رو مردم را درک می‌کنند و از این طریق به مخاطب این پیام ارائه می‌شود که در مسیر سفر خود به سوی ایمان و مسیحیت تنها نیستند.
انصاری با اشاره به «آشفتگی سیاسی ناشی از شیوع کرونا در ایران» می‌گوید «کار خدا تازه در ایران آغاز شده است».
در سال‌های اخیر کلیساهای زیرزمینی در ایران رشد روز افزون داشته است. انصاری با اشاره به روایت کوروش و خشایارشاه در عهدعتیق می‌گوید «شما باید بدانید مسیحیت در هزاره اول، قبل از ورود اسلام به ایران در این سرزمین وجود داشته است و توسط مسلمانان ریشه کن شده است. [اما] این تجدید نظر ارگانیک مسیحیت در ایران یک پدیده شگفت انگیز است، این یک معجزه است».
در پایان این گزارش آمده ایران با یک دوران پر خشونت روبروست اما روح‌القدس با ایران خواهد بود و دعا کنید که کلیسای ایران پیروز شود.
از نکات قابل توجه آغاز فعالیت کلیسای آنلاین در ایران انعکاس خبر آن در سایت‌ها و خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران از جمله خبرگزاری ایلنا و عصر ایران و روزنامه «آرمان ملی» است.