lördag 20 juli 2019

رئیس آینده کمیسیون اتحادیه اروپا: «پیمان دوبلین در زمینه مهاجرت باید اصلاح شود»

رئیس آینده کمیسیون اتحادیه اروپا: «پیمان دوبلین در زمینه مهاجرت باید اصلاح شود»

اورزولا فون دیرلاین، رئیس آینده کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد پیمان دوبلین را اصلاح کند. براساس این پیمان پناهجویان باید در همان کشوری ثبت شوند که در آن جا برای نخستین بار وارد اتحادیه اروپا می شوند.
«محبت نیوز»- فون دیرلاین، رئیس آینده کمیسیون اتحادیه اروپا به روزنامه آلمانی «بیلد» (شماره روز جمعه) گفت: «ما باید دوبلین را اصلاح کنیم تا بار مسئولیت منصفانه تر از گذشته تقسیم شود.».
به نقل از دویچه وله، او در این مصاحبه گفت که برایش فهم این جمله در پیمان دوبلین مشکل بوده است گویا «هرجا که یک مهاجر برای نخستین بار وارد خاک اتحادیه اروپا می شود، باید آن جا بماند.» به گفته این سیاستمدار آلمانی مهاجرت در آب و در مناطق خشکه انجام می شود و «ما باید به کشورهای عضو که به خاطر موقعیت جغرافیایی شان درمعرض بزرگترین فشار هستند، به اندازه کافی کمک کنیم. فقط دراین صورت است که می توانیم مرزهای باثبات داشته باشیم».
به عقیده این سیاستمدار آلمانی، این را هم نباید فراموش کرد که باید با موضوع مهاجرت «بدون احساسات برخورد شود» و کمیسیون جدید، رئیس جدید شورا و پارلمان جدید اروپا حالا فرصت لازم را به این منظور دارند. فون دیر لاین افزود: منظور من از برخورد بدون احساسات این است که دیگر با انگشت اتهام یکدیگر را نشانه نگیریم، واقع بینانه پیش برویم، (برای مشکلات مان) راه حل هایی پیداکنیم که قابل دسترسی باشد…»
به گزارش خبرگزاری کاتولیک آلمان، خانم فون دیر لاین اضافه کرد، مهاجرت «یک چالش متداوم است و پاسخ ساده ای برای آن وجود ندارد». اما مهم این است که در کشورهای مبدا سرمایه گذاری کنیم، با ترور و فقر مبارزه کنیم و انسان ها باید (در کشورهای شان) چشم اندازی برای آینده داشته باشند. افزون براین اتحادیه اروپا باید «قاچاقبران را که برای کسب سرمایه های هنگفت پناهجویان را به خطر می اندازند، تعقیب کند».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar