måndag 15 juli 2019

اخراج پناهجویان غیرقانونی و رد شده از کانادا افزایش یافت

اخراج پناهجویان غیرقانونی و رد شده از کانادا افزایش یافت

آژانس خدمات مرزی کانادا مدتی است اخراج پناهجویان رد شده و خارجیان مقیم کانادا که به دلایل مختلف حق اقامت در کشور را از دست داده اند را سرعت بخشیده است.
«محبت نیوز»- تعداد اخراجی ها از کانادا طی چند سال گذشته کاهش یافته و از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۳-۲۰۱۲ به حدود ۸ هزار نفر رسید. اما تعداد آنها در سال ۱۹-۲۰۱۸ بار دیگر افزایش یافته و به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.
به گزارش ایران جوان، علیرغم این افزایش کلی، روند اخراج پناهجویانی که به طور غیرقانونی یا به قول دولت فدرال از طریق غیرمتعارف از مرز زمینی کانادا و آمریکا وارد کشور شده اند، سرعت نگرفته است. این در حالیست که دولت فدرال ادعا می کند، اخراج این دسته از پناهجویان رد شده در اولویت قرار دارد.
آژانس خدمات مرزی کانادا پاییز گذشته اعلام کرد که طی سال ۱۹-۲۰۱۸، حدود ۱۰ هزار نفر را از کشور اخراج خواهد کرد. در آن زمان وزارت امنیت عمومی کانادا قول سرعت بخشیدن به روند اخراج را داده و مبلغ ۷.۵ میلیون دلار بودجه در اختیار CBSA قرار داد. آژانس خدمات مرزی کانادا هم اکنون ادعا می کند که ۹ هزار و ۵۸۴ فرد را از کشور اخراج کرده است.
از اوج گیری ورود پناهجویان غیرقانونی از مرز زمینی به کشور، مساله انباشته شدن پرونده ها در اداره مهاجرت بحرانی تر از قبل شده است. از ژانویه ۲۰۱۷ به این سو، ۴۵ هزار نفر از مبادی غیررسمی مرز زمینی کانادا و آمریکا به کشور وارد شده و فشار مضاعفی را بر سیستم مهاجرتی وارد کرده اند. سربازرس کل کانادا در گزارش ماه مه خود در مورد طولانی شدن مدت انتظار پناهجویان برای دریافت پاسخ رد یا مثبت و رسیدن آن به حداقل ۲ سال، هشدار داد.
دولت فدرال برای رفع این نگرانی ها مبلغ ۱.۱۸ میلیارد دلار طی ۵ سال آینده در اختیار آژانس امنیت مرزی قرار می دهد تا ضمن تامین امنیت مرزها، روند رسیدگی به درخواست های پناهندگی را تسریع کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar