torsdag 25 juli 2019

اصرار «یوناتن بت‎کلیا» به توصیف آنچه نیست و کتمان آنچه هست

اصرار «یوناتن بت‎کلیا» به توصیف آنچه نیست و کتمان آنچه هست

نماینده آشوریان در مجلس باید پاسخ دهد وقتی در چهل سال گذشته حتی اجازه ساخت یک کلیسا داده نشده، چطور وی می‎تواند از وضعیت حقوق بشر و حقوق اقلیت‎های دینی در جمهوری اسلامی دفاع کند؟
«محبت نیوز»- نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‎ای تند و تیز به آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» تاخت و توضیحاتی و گزارشی نه چندان دقیق و مستدل در باره‌‏ی وضعیت کلیساهای ایران از جمله کلیسای انجیلی تبریز ارائه داد.
این بیانیه روز شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ با عنوان «پاسخ به شایعه پراکن‌های خودفروخته علی‎الخصوص محبت نیوز جیره خوار صهیونیسم» منتشر شد و خبرگزاری‎های رسمی جمهوری اسلامی از جمله ایرنا و خبرگزاری مجلس «خانه ملت» آن را پوشش دادند.
“یوناتن بت‎کلیا” با این بیانیه به آنچه شایعه سازی‌های اخیر نسبت به صلیب کلیسای انجیلی تبریز بوده واکنش نشان داده و ادعا کرده، ایران در جهان پرآشوب امروزی یکی از چهره‌های درخشان صلح و امنیت جهانی و یکی از حامیان حقوق بشر به شمار می‌آید اما نگفته اگر ایران آن طور که او توصیف می‎کند در حقوق بشر درخشان است چرا فرزندان و خانواده او خارج از کشور زندگی می‎کنند و مثل بقیه شهروندان برای زندگی به وطن باز نمی‎گردند تا به کشورشان خدمت کنند؟
او هیچ اشاره‎ای به مصادره کلیسای انجیلی تبریز و برداشتن صلیب آن نکرده و خلاف واقع عنوان کرده که پوسیدگی باعث افتادن صلیب از بالای برج کلیسا شده است !
در سال‎های اخیر فعالیت شمار زیادی از کلیساهای ایران با فشار نهادهای حکومتی متوقف یا محدود شد و یا در برخی مناطق به علت مهاجرت مسیحیان به خارج از کشور، در عمل کلیساها تعطیل شدند. فعالیت کشیش‎ها و خادمین کلیساها تحت کنترل نهادهای امنیتی قرار گرفت و جمهوری اسلامی برای رصد آنچه درون کلیساها می‎گذرد اقدام به جاسوس‎پروری کرد و در پاره‎ای مواقع با رفتارهای غیرنرمال بین مردم و کلیسا بی‎اعتمادی بوجود آورد.
بت‎کلیا با نادیده گرفتن چنین مسائل مهمی در بخشی از بیانیه خود به فعالیت کلیساهای مختلف در تهران و شهرستان‎ها اشاره کرده اما این را نگفته که بعد از انقلاب حتی یک کلیسا یا بنای متعلق به مسیحیان در هیچ کجای ایران احداث نگردید و به طور کل برای ایجاد بنای جدید مجوز داده نشد. از طرفی در سایه بی‎توجهی و بی‎مسئولیتی نهادهای مربوطه از جمله سازمان میراث فرهنگی بسیاری از ارزشمندترین بناهای مربوط به مسیحیان که معرف فرهنگ مردم ایران بودند یا تخریب شدند و یا تغییر کاربردی دادند و هیچ نهادی نیز پاسخگو نشد. بت‌کلیا در بیانیه خود دم از حقوق بشر هم زده اما به این پرسش پاسخ نداده که علت مهاجرت گسترده شهروندان مسیحی، علی الخصوص آشوریان ایران که وی نماینده آنان در مجلس است، چه بوده؟
در همین گیر و دار ویدئویی از “مارکار آقاجانیان” دستیار سابق کارلوس کیروش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد در مورد وضعیت خودش و نگاه مسئولان به جامعه ارمنی کشور.
او در این فیلم از بی‌مهری برخی مدیران و اهالی فوتبال می‎گوید و به طور مشخص تاکید می‎کند «عده‌ای من را ایرانی هم نمی‌دانند.»
یوناتن بت‎کلیا در این نامه بارها القا کرده دلسوز ایران است، اما بهتر است به جای مجیزگویی برای ولایت و مغلطه و شلوغ‎کاری، در پی جبران دروغ‎پردازی‎ها و گرفتن حق و حقوق جامعه آشوریان و مسیحیان و دیگر اقلیت های ایران در مجلس باشد و وقت خود را به جای تعریف و تمجید از ولایت صرف مردم کند. یوناتن بت‌کلیا در بیانیه خود از آنچه نیست سخن گفته اما در باره آنچه هست، سکوت کرده است!
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

نمایش نظر دهی 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar