onsdag 17 juli 2019

لاپوشانی وقایع”کلیسای انجیلی تبریز” با فرافکنی رسانه های امنیتی

لاپوشانی وقایع”کلیسای انجیلی تبریز” با فرافکنی رسانه های امنیتی

مسئولان خلیفه‎گری ارامنه آذربایجان مدعی‌اند پایه‌های صلیب کلیسای انجیلی تبریز پوسیده بود و عوامل جوی باعث افتادن آن از بالای کلیسا شد، آنها پلمپ و مصادره این مکان متعلق به مسیحیان را منکر شده‌اند.
«محبت نیوز»- انتشار خبر مصادره کلیسای انجیلی تبریز توسط «ستاد اجرای فرمان امام» که با پلمپ آن و پایین کشیدن صلیب از بالای برج کلیسا همراه شد بازتاب زیادی در رسانه‎های داخل و خارج از کشور داشت.
این اقدام که، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، اتفاق افتاد بیشتر از گذشته افکار عمومی را با این پرسش روبرو کرد که چرا ایرانیان غیرمسلمان در کشور خود با چنین فشار و بی‎مهری‎ها روبرو می‏شوند.
چند عکس و ویدئو که شهروندان بومی منطقه از وضعیت کلیسا تهیه کردند، در صفحات اجتماعی و سایت‎های خبری و شبکه‎های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور پخش شد و در نهایت وزارت خارجه آمریکا نیز به آن واکنش نشان داد و مُهر تاییدی بر ادامه نقض حقوق اقلیت‏های دینی در ایران زده شد.
پس از این ماجرا “علی‌اکبر گرجی ازندریانی” معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی (وابسته به ریاست جمهوری) اعلام کرد که این اقدام «مغایر با اصول قانون اساسی» است و قول داد که آن را پیگیری خواهد کرد.
اما با فشار افکار عمومی و همچنین فشارهای «کانال‌های خاص سیاسی» که مسئولان بهتر از آن باخبرند، تصمیم گرفته شد دست‎کم فعلن صلیب را برسرجای خود نصب کنند و روند مصادره که از سال ۲۰۱۱ حکم آن صادر شده بود، متوقف شد.
نامه‌نگاری بت‌کلیا با حسن روحانی
“یوناتن بت‎کلیا” نماینده ولایی مسیحیان آشوری در مجلس برداشته شدن صلیب را تایید کرد. او به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و عضو کمیسیون عمران مجلس بر امور اشراف دارد و بر همین اساس در مورد وضعیت کلیسای تبریز به “حسن روحانی” نامه نوشت. از این رو پس از نصب مجدد صلیب احساس قدرت کرد و ذوق‎زده، با انتشار تصاویری از نصب این صلیب در پیامی ذیل آن نوشت «به کوری چشم مدعیان دروغین حقوق بشر و یاوه گویان محبت نیوز خود فروخته و با سپاس از مسئولین امور ادیان توحیدی کشورمان»! این پیغام در کانال تلگرامی «دفتر ارتباطات مردمی نماینده آشوریان در مجلس» که او خط و ربط آن را هدایت می‎کند منتشر شد و چند رسانه داخلی بازتاب دادند.
پلمپ کلیسا و پایین کشیدن صلیب آن همچنان برای نظام تبعات دارد. به همین دلیل مسئولان جامعه مسیحیان کشور که زیرچتر ولایت بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند و همزمان خبرگزاری نزدیک به سپاه و صدا و سیما مثل فارس و اقمار آن و باشگاه خبرنگاران و ایکنا موجی از حملات علیه “محبت‎نیوز” به راه انداخته‌اند و به رسم “محمدجواد ظریف” که خود را پروفسور حقوق بشر می‎داند و وقتی در بن‎بست گیر می‎افتد دروغ‎بافی می‎کند، فاز دروغ‎پردازی و انکار حقایق را کلید زدند.
-  کلیک برای بزرگنمایی
– کلیک برای بزرگنمایی
عوامل جوی صلیب را انداخته!
رئیس خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان، ۲۵ تیرماه، پلمپ کلیسا را به طور کل رد کرده و مدعی شد فعالیت‌ آن ادامه دارد و در داخل آن مراسم برگزار می‏شود. «روبیک جانانه» ادعا کرد پایه‌های صلیب پوسیده بود و عوامل جوی باعث افتادن آن از بالای کلیسا شد(!) و در نهایت عملیات ترمیم و تعمیر انجام و صلیب در جای اصلی خود نصب شد!
او گفت، «کشور ما درگیر مسائل و حواشی بسیاری اعم از اقتصادی، سیاسی و نظامی است و دشمنان و رسانه‎های تبشیری مترصد فرصتی هستند تا از آن به نفع منویات خود بهره گیرند…
او حتی ادعا کرده با مساعدت مسئولان برای افزایش «ضریب امنیتی» کلیسا قفل‌ها و امنیت بهتری برای کلیسای انجیلی تبریز در نظر گرفته شده ‌است.
دروغ محض است
“گریگور چیفتچیان” اسقف ارامنه آذربایجان نیز به فارس گفت، آنچه در رسانه‌های خاص منتشر شد، دروغ محض و جنجال بود و ادعا کرد جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد و با چنین رویدادی، فرصتی شده که دشمنان از آب گل‌آلود، ماهی بگیرند.»
او توضیح داده «احتمال دارد افتادن صلیب این کلیسا یک اتفاق بوده باشد. خبرهایی راجع به این اتفاق پخش شد و مخصوصن دشمنان ایران که از این‌طرف و آن طرف ارتزاق می‌کنند، از آن سوء استفاده کردند.» او در این مصاحبه انواع و اقسام اتهامات را نیز زده است و گفته آنهایی که به این موضوع پرداختند معاند و وابسته به صهیونیست بودند.
از زوایای مختلف این مسائل قابل بررسی است که به مرور آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» در هفته‎های آتی با انتشار برخی اسناد مربوط به مصادره کلیسا به آن خواهد پرداخت. این‎که چرا مسئولان خلیفه‎گری ارامنه داعیه‌دار کلیسای انجیلی تبریز شدند ؟، تاریخچه این کلیسا چه بوده و منابع مطلع در مورد آن چه نظراتی دارند؟  تناقض‌گویی‎های مسئولان جمهوری اسلامی چیست ؟ و پروپاگاندا چرا برای لاپوشانی این جریان دست به کار شده است؟ پرسش‎هایی هستند که پاسخ آن‎ها قابل بحث است.
با این توضیح که این کلیسا توسط «ستاد اجرای فرمان امام» مصادره شده بود. یکی از چند نهادی که تحت امپراتوری “علی خامنه‎ای” رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد و یکی از ماموریت‎های آن چپاول و غارت اموالی و املاک و دارایی‎هاست که می‎شود به چنگ کشید و مصادره کرد و روی آن چمبره زد. شایان ذکر است که چهارم تیرماه آمریکا علی خامنه‌ای، دفتر و منصوبان او و بنگاه‎هایش را تحریم کرد.
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar