onsdag 17 juli 2019

نخست وزیر یونان: کنترل مرزی را تشدید و روند پناهندگی را تسریع خواهیم کرد

نخست وزیر یونان: کنترل مرزی را تشدید و روند پناهندگی را تسریع خواهیم کرد

میتسوتاکیس گفت وضعیت ناگوار و غیرقابل قبول در کمپ های ثبت نام مهاجران در جزایر یونان بهتر خواهد شد و آنانی که حق پناهندگی ندارند، زودتر از پیش به ترکیه برگشت داده می شوند.
«محبت نیوز»- دولت جدید یونان سیاست سختگیرانه تری را در قبال مهاجرت اتخاذ می کند و در این زمینه از حمایت اتحادیه اروپا نیز اطمینان یافته است. سازمان های امدادی از این بابت نگران هستند.
به نقل از دویچه وله، میتسوتاکیس، نخست وزیر جدید یونان می خواهد مرزهای دریایی با ترکیه را شدیدتر کنترل کند. او اعلام کرد که هدف این است که مامورین “فرانتکس” یا اداره حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به صورت بهتر وارد عمل شوند و گاردهای ساحلی از نظر شمار پرسنل و تجهیزات تقویت گردند.
میتسوتاکیس تصریح کرد که افزون بر آن وضعیت ناگوار و غیرقابل قبول در کمپ های ثبت نام مهاجران در جزایر یونان بهتر خواهد شد و آنانی که حق پناهندگی ندارند، زودتر از پیش به ترکیه برگشت داده می شوند.
نخست وزیر یونان بعد از دیدار با دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسیار اتحادیه اروپا در امور پناهندگان در تویتر نوشت: “مساله قبل از همه برسر شرایط بهتر زندگی برای پناهجویان و مهاجران، حفافظت از کودکان بدون همراه و دیگر گروه های نیازمند، تقویت حفافظت مرزی و اعمال اصلاحات در حقوق پناهندگی است.”
سپس آوراموپولوس به فرستنده تلویزیونی یونان گفت: “یونان تنها نیست. اتحادیه اروپا کمک می کند.” برعکس گیورگوس کوموتساکوس، معاون وزیر مهاجرت یونان تاکید کرد: “ما به کمک های اساسی تری و همبستگی [اتحادیه اروپا] نیاز داریم.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar