tisdag 16 juli 2019

مسن‌ترین نماینده مجلس: آیا ما حکمرانان خوبی بودیم؟

مسن‌ترین نماینده مجلس: آیا ما حکمرانان خوبی بودیم؟

عبدالرضا هاشم‌زایی مسن ترین نماینده مجلس شورای اسلامی، در خطاب غیر مستقیم به علی خامنه ای از عدم توجه حکومت به مردم و گسترش فقر و فساد در جامعه و نبود عدالت اجتماعی و امنیت در ایران شکایت کرد.
«محبت نیوز»- عبدالرضا هاشم‌زایی، مسن‌ترین نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، انتقادهای تندی را متوجه “مدیریت کشور” و مسئولان و مقام‌های درجه اول جمهوری اسلامی کرد و خواستار “جدی گرفتن پیشنهاد بازنگری قانون اساسی” شد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: چرا تاکنون تلاش نکرده ایم که مردم را درک کنیم .کشور را فساد فراگرفته وتاکنون کاری برای مردم انجام نداده ایم.
این نماینده ۷۵ ساله مجلس گفت: «جوانانی بودیم که ۴۰ سال پیش با هزار امید و آرزو سکان مملکت را در دست گرفتیم، اما درک درستی از مفهوم دولت مدرن نداشتیم و این ناآگاهی در گذر زمان رو به واگرایی گذاشت و اکنون تبدیل به شکاف عمیق میان مردم و ساختار سیاسی شده است.» هاشم‌زایی پرسید: «چرا در سال‌های گذشته سعی نکردیم این شکاف را پر کنیم؟»
عبدالرضا هاشم‌زایی در ادامه گفت: با وجود اینهمه نابسامانی در جامعه و فساد و فقر و بیکاری و نبود امنیت «آیا ما حکمرانان خوبی بودیم ؟هنر یک حکومت این است که زخم‌ها را مداوا کند، نه اینکه آنها را رها کند»؟
عبدالرضا هاشم‌زایی تاکید نمود: باید برای کمک به این کشور قانون اساسی بازنگری شود .حکومت بین خود و مردم شکاف عمیقی ایجاد کرده است و به هر دلیل غیر قانونی در زندگی شخصی آنان دخالت می کند.
هاشم زایی درباره فساد فراگیر در ایران افزود: «امروز ابعاد فساد بزرگ‌تر و دامنه اجتماعی آن بزرگ‌تر شده است و شهرت و اعتبار ساختار را کاملن مخدوش ساخته است. مشکل کجاست؟ چرا با وجود این همه برخورد قضایی و امنیتی با این مقوله حتی در کاهش نسبی فساد اثری ندیده‌ایم. علت چیست؟»
وی گفت: شماری از مشکلات کشور از آستانه بحران گذشته است در حوزه فساد در بسیار از متغیرها به بحران رسیده و مأموریت سیاست به جای همگرایی، واگرایی است.
عبدالرضا هاشم‌زایی سپس با اشاره به اینکه “سردرگمی در حوزه‌های اجتماعی به‌وضوح دیده می‌شود”، پرسید: «آیا ما حکمرانان خوبی بودیم؟»
هاشم‌زایی افزود: «چرا اولویت اصلی سیاستمداران مردم نیستند؟ مردم کجای تصمیم‌گیری کشور قرار گرفته‌اند؟ گروه‌های سیاسی مدام از مردم مایه می‌گذارند و نظر خودشان را به جای نظر مردم مطرح می‌کنند، به راستی نظر مردم درباره سیاست‌های کشور را از چه طریقی می‌توان دریافت؟ آیا رفراندوم راه حل خوبی نیست ؟»
هاشم‌زایی خاطرنشان کرد که «جریان مخالف دولت تلاش می‌کند بحث‌های مخاطره‌آمیز و تصمیم‌گیری‌های بزرگ به دولت واگذار شود تا در صورت عدم موفقیت با شماتت دولت، حاکمیت تبرئه شود.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: گرچه دولت حسن روحانی تأکید کرده بود که رهبر جمهوری اسلامی همواره در جریان تمام جزئیات مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته بوده، اما علی خامنه‌ای پس از خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که شرایط مورد نظر او در این توافق رعایت نشده و مذاکره‌کنندگان نیز از خطوط قرمز معین‌شده عبور کرده‌اند.یعنی چه ؟
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar