fredag 12 juli 2019

بانک جهانی: درآمد ایرانی‌ها هر روز کمتر از دیروز است

بانک جهانی: درآمد ایرانی‌ها هر روز کمتر از دیروز است

تازه‌ترین گزارش بانک جهانی نشان داد که سرانه درآمد ناخالص ملی شهروندان ایرانی رو به کاهش است.
«محبت نیوز»- براساس این گزارش، اگر چه ایران با درآمد ناخالص ملی ۴۴۱ میلیارد دلار در رتبه ۲۶ جهان قرار دارند ولی از نظر سرانه درآمد ناخالص ملی با رقم ۵۴۷۰ دلار رتبه ۹۸ جهان قرار دارد.
روزنامه همشهری گزارش کرد که اطلاعات تازه‌ترین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد اگرچه ایران جزو ۳۰ کشور برتر از حیث درآمد ناخالص ملی است، ولی در فهرست سرانه درآمد ناخالص ملی در رتبه ۹۸ قرار دارد.
پیش از این فرامز توفیقی، رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراها در ایران، از کاهش قدرت خرید ۹۰ درصدی کارگران خبر داده و گفته بود که حتی «معجزه» هم نمی‌تواند آن را در ماه‌های آینده جبران کند.
توفیقی به خبرگزاری ایلنا گفته بود: « تا ششم مهرماه، دستمزد کارگران ۹۰ درصد قدرت خرید خود را از دست داده است؛ به معنای دقیق‌تر اگر قدرت خریدِ مزد کارگران را در ششم مهر ۹۷ با همین مولفه در پایان اسفند ۹۶ مقایسه کنیم، کاهش ۹۰ درصدی نمودار می‌شود؛ کاهشی که به نظر نمی‌رسد حتی اگر «معجزه‌ای» رخ بدهد و کاهش قیمت دلار برای یک مدت قابل قبول، پایدار بماند، تا چند ماه آینده جبران شود.»
در روزهای گذشته نیز خبرگزاری ایسنا از افزایش قیمت حدود ۳۰۰ درصدی برخی کالاهای اساسی در ایران خبر داد. براساس این گزارش قیمت رب گوجه در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته ۲۹۶ درصد و قیمت پیاز ۲۴۵.۶ درصد افزایش یافت. در همین دوره قیمت گوجه فرنگی ۱۴۳ درصد، شکر ۱۱۹.۴ درصد، گوشت گوسفند ۱۰۴ درصد، گوشت گاو ۱۱۹ درصد، گوشت مرغ ۵۷ درصد و قیمت برنج ۶۵ درصد بیشتر شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar