söndag 14 juli 2019

جدال بین «معممین امنیتی» بر سر پرونده های سیاه نظام

جدال بین «معممین امنیتی» بر سر پرونده های سیاه نظام

مصطفی‎پور محمدی می‎گوید تیمی که قتل‎های زنجیره‎ای را مدیریت کرده بود گرایش چپ داشتند و طرفدار «محمد خاتمی» بودند.
«محبت نیوز»- مدتی است اختلاف‎های درونی نظام بیش از گذشته علنی می‎شود و این سیگنال‎ را می‎رساند که جدال‎های درون حکومت بیشتر از گذشته شده و دست‌کم اراده یا توانی برای لاپوشانی آن نیست. از طرفی فساد و زد و خوردهای سیاسی بر سر منافع فردی و باندی چنان زیاد شده که در هرگوشه‎ای از سیستم جدال در گرفته است.
در تازه‌ترین رویداد حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس، ۲۳ تیرماه، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم از بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی سابق قوه‌قضاییه در روزهای گذشته خبر داد.
وی در باره‎ی علت دستگیری طبری، اظهار بی‌اطلاعی کرد اما تسنیم در ادامه این خبر با اشاره به صحبت‎های علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران که چهارم خرداد داشت، از اقدامات قوه قضائیه پس از انتصاب ابراهیم رئیسی تمجید کرده و گفته از کارهای ویژه‌‎ او برکناری افراد فاسد بود.
هفته گذشته مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری و معاون برون‌مرزی وزیر اطلاعات در دوران وزارت علی فلاحیان مسائل جدیدی را در مورد قتل‎های زنجیره‌ای مطرح کرده است. او گفته این پروژه‎ درون سیستم بوده و خودسرانه نبود و جانشین معاونت امنیتی وزارت اطلاعات در دوران محمد خاتمی (مصطفی کاظمی معروف به موسوی) آن را مدیریت کرد.
پورمحمدی گفته تیمی که این قتل‎ها را مدیریت کرده گرایش چپ داشتند و طرفدار محمد خاتمی بودند.
باید یادآوری کرد که در سلسله قتل‎های زنجیره‎ای دهه هفتاد که شمار زیادی از نویسندگان، منتقدان و دگراندیشان سیاسی و عقیدتی به قتل رسیدند، «هایک هوسپیان مهر» (اسقف کلیسای جماعت ربانی)، اسقف «تاتائوس میکائیلیان» و کشیش «مهدی دیباج» نیز به شهادت رسیدند.
اکنون حجت‌الاسلام محمد نیازی با انکار سیستماتیک بودن این قتل‎ها به پورمحمدی انتقاد کرده و در نامه‎ای که روزنامه «شرق»، شنبه ۲۲ تیرماه، منتشر شد کرد از پورمحمدی سوالاتی پرسیده:
چرا عناصری از برخی معاونت‌های دیگر، از جمله معاونت اطلاعات مردمی، درگیر قتل‌ها شدند بدون آنکه معاونت مربوطه در جریان قرار گرفته باشد؟ آیا سیستم اینگونه برای قتل انسان‌ها تصمیم می‌گرفت؟ آیا این اتهامی بزرگ علیه وزارت اطلاعات نیست؟
به نظر می‎رسد جدال بین معممین امنیتی وارد فاز تازه‎ای شده است. آنها باندهای یکدیگر را نشانه می‎روند و با انگیزه‎های مختلف گریبان هم را می‎گیرند و در لوای این اختلافات واقعیتی‎ افشا می‎شود که در گذشته فقط در حد شایعه و گمانه‎زنی بود اما در نهایت واضح است اغلب کارگزاران نظام در این جنایات و سرکوب‎ها مشارکت داشتند.
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar