onsdag 26 juni 2019

محکومیت شدید چین در گزارش آزادی بین‌المللی مذاهب

محکومیت شدید چین در گزارش آزادی بین‌المللی مذاهب

وزیر امور خارجه ایالات متحده، از چین به خاطر نقض شدید آزادی‌های مذهبی انتقاد کرد.
«محبت نیوز»- وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز ۲۱ ژوئن برابر با یکم خرداد، طی گزارش سالانه ۲۰۱۸ خود را دربارۀ آزادی بین‌المللی مذهبی، از چین به خاطر نقض شدید آزادی‌های مذهبی انتقاد کرد.
او هشدار داد که دولت‌هایی که معتقدین مذهبی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند نباید بدون عقوبت و مجازات به راه خود ادامه دهند.
مایک پومپئو به طور خاص به جنایاتی که چین علیه گروه‌های مذهبی می‌کند اشاره کرد. وی گفت « حزب کمونیست چین از بدو تأسیس با تمام مذاهب دشمنی داشته است. »
وی افزود « در چین، آزار و اذیت شدید بسیاری از مذاهب، تمرین‌کنندگان فالون گونگ، مسیحیان و بودیست‌های تبتی روی می‌دهد. » پمپئو گفت وزارت تحت کنترلش قصد دارد تا یک بخش ویژه را بخش چین این وزارتخانه اضافه کند با هدف ثبت نقض حقوق بشر در خصوص مسلمانان اویغور ساکن در شمال شرق چین در استان سین کیانگ.
سازمان ملل برآورد کرده است که بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در حال حاضر در اردوگاه‌های کار اجباری در بازداشت هستند و مجبور می‌شوند دست از ایمان و اعتقادات خود بکشند.
پومپئو گفت : « تاریخ در مورد این جنایات سکوت نخواهد کرد، به شرط آنکه ما آنها را ثبت کنیم. »
سپس در ادامه در موردی نادر در میان مقامات ارشد آمریکایی، وزیر امور خارجه آمریکا، چین را به خاطر آزار و اذیت مدام تمرین کنندگان روش معنوی فالون گونگ مورد انتقاد قرار داد.
فالون گونگ یک روش مدیتیشن، مراقبه و تزکیه چینی بر مبنای سه اصل حقیقت، نیکخواهی و بردباری است که از سال ١٩٩٢ به دلیل فوایدش در بهبود سلامت روحی و جسمی، در چین محبوبیت زیادی پیدا کرد. اما حزب کمونیست چین نگران شد که گسترش آن، باعث حذف باورها و ایده‌های کمونیستی از جامعه شود، بنابراین از سال ١٩٩٩ راه آزار و سرکوب شدید آن را در پیش گرفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar