torsdag 20 juni 2019

دستگیری یک اسلامگرای سوری به اتهام برنامه ریزی برای حمله به یک کلیسا

دستگیری یک اسلامگرای سوری به اتهام برنامه ریزی برای حمله به یک کلیسا

«مصطفی آلومر» که از سال ۲۰۱۶ به عنوان پناهنده وارد آمریکا شده، به اتهام داشتن چندین دستورالعمل نوشتاری از چگونگی ساخت مواد منفجره، خرید تجهیزات ساخت این مواد و برنامه ریزی برای حمله به یک کلیسا در حمایت از گروه اسلامی داعش دستگیر شد.
«محبت نیوز»- اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز چهارشنبه ۲۹ خرداد یک پناهجوی سوری طرفدار داعش مقیم پیتسبرگ آمریکا را به اتهام برنامه ریزی برای حمله به یک کلیسا دستگیر کرد.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، «مصطفی آلومر» ۲۱ ساله که از سال ۲۰۱۶ به عنوان پناهنده وارد خاک آمریکا شده، به اتهام داشتن چندین دستورالعمل نوشتاری از چگونگی ساخت مواد منفجره، خرید تجهیزات ساخت این مواد و همچنین حمایت از گروه تروریستی اسلامی داعش و ترویج حامیان این گروه در آمریکا توسط پلیس این کشور دستگیر شد.
پلیس آمریکا همچنین گفت که مصطفی پیش تر نیز از جزئیات نقشه خود صحبت کرده و در شبکه های اجتماعی از گروه تروریستی اسلامی داعش حمایت کرده بود.
به گفته یک محقق دانشگاه جورج واشنگتن در مورد افراط گرایی اسلامی، مصطفی یکی از صدها پناهنده مسلمانی است که به دلیل ارتباط با داعش تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.
مصطفی آلومر می گوید که قصد داشته کلیسایی را هدف قرار دهد که متعلق به مسیحیان نیجریه ای بود تا به زعم خود انتقام برادران داعشی خود در نیجریه را بگیرد.
او قرار است روز جمعه برای نخستین بار در دادگاه فدرال حاضر شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar