måndag 24 juni 2019

فیفا: یا زنان را به ورزشگاه راه دهید یا قید میزبانی را بزنید

فیفا: یا زنان را به ورزشگاه راه دهید یا قید میزبانی را بزنید

طی نامه ای رئیس سوئیسی فیفا از فدراسیون فوتبال ایران خواسته تا زمانبندی تغییرات برای حضور زنان در ورزشگاه را اعلام کند، در غیر این صورت محرومیت در انتظار کل فوتبال ایران خواهد بود.
«محبت نیوز»- در ایران زنان همچنان اجازه حضور در استادیوم‌های فوتبال را ندارند. مسئله‌ای که فوتبال ایران را به لبه پرتگاه برده است. در فاصله ۳ ماه تا شروع مسابقه های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال اخطار نهایی را به صورت کتبی به ایرانی‌ها داد.
در این نامه رئیس سوئیسی فیفا که خود چهار دختر دارد، از فدراسیون فوتبال ایران خواسته تا زمانبندی تغییرات برای حضور زنان در ورزشگاه را اعلام کند، در غیر این صورت محرومیت در انتظار کل فوتبال ایران خواهد بود.
اگر این محرومیت با شروع بازیهای انتخابی جام جهانی اجرا شود در بهترین حالت کسر امتیاز از تیم ملی مردان ایران و در بدترین حالت حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ را همراه خواهد داشت. چنین نتایجی هم باعث خوشحالی رقبای فوتبالی ایران در آسیا و هم رقبای سیاسی این کشور در منطقه خواهد شد.
در حقیقت با توجه به اینکه مسابقه‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به صورت مستقیم زیر نظر فیفا برگزار می‌شود اگر تلاشی برای برداشتن منع حضور زنان در استادیوم‌ها از طرف ایرانی‌ها صورت نگیرد تنبیهی جز محرومیت در کار نخواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar