onsdag 26 juni 2019

بازیکن تیم ملی و صاحب عنوان “قهرمان برتر اخلاق” کشور پناهنده شد!

بازیکن تیم ملی و صاحب عنوان “قهرمان برتر اخلاق” کشور پناهنده شد!

در حالی که مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران ایرانی در سال‌های روند افزایشی داشته است، این بار رسانه های ایران از پناهنده شدن یک ملی پوش بسکتبال با ویلچر ایران خبر می دهند.
«محبت نیوز»- سامان بلاغی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جریان مسابقات جهانی آلمانی در شهریور سال ۹۷ به هامبورگ سفر کرده بود که با ترک اردوی تیم ملی به همراه دیگر بازیکنان به ایران باز نگشته است.
خبر پناهنده شدن بلاغی بعد از گذشت ۱۰ ماه برای اولین بار است که از سوی رسانه‌های ایران و مقامات فدراسیون بسکتبال مطرح می شود.
یکی از مربیان تیم ملی بسکتبال با بیان این که حتی اگر می خواستند نمی توانستند مانع ماندن بلاغی در اردو شوند، به خبرگزاری فارس گفت که «اگر پلیس آن کشور متوجه شود ما پاسپورت‌های ورزشکاران را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم ممکن است دردسرساز شود.»
در سوابق حضور «سامان بلاغی» در میادین بین المللی حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، مقام سوم بازی‌های پارآسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و نائب قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۵ دیده می‌شود.
جالب اینجاست که در اسفند ۹۵، سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران در در یادواره سرلشگر مهدی باکری از سامان بلاغی به عنوان قهرمان برتر اخلاق سال نود و پنج تجلیل کرده است.
در متن معرفی بلاغی به عنوان قهرمانان ملی ورزش ایران آمده است: “سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران با هدف احیای شاخصه‌های اصیل ورزشکاری و الگوسازی مناسب برای جامعه جوان و تجلی فرهنگ اخلاق مداری در جامعه ورزش کشور قهرمانان و ورزشکاران برتر اخلاق سال نود و پنج را در پنجاه رشته تخصصی انتخاب و معرفی نموده است. ”
این دومین ورزشکار معلول در ایران است که در یک سال گذشته پس از حضور در مسابقات برون مرزی به ایران باز نگشته است. چندی پیش نیز «پوریا جلالی پور» عضو تیم ملی تیروکمان معلولان ایران از هلند به ایران بازنگشت.
​روند پناهندگی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی به دلیل مشکلات مالی، نبود حمایت‌های لازم و ناکارآمدی مدیریتی در ورزش ایران طی سال‌های اخیر روند رو به افزایشی داشته است.در ماه‌های اخیر چند ملی پوش جودو و کشتی نیز به تیم ملی کشورهای دیگر از جمله آذربایجان پیوستند.
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar