fredag 21 juni 2019

سناتور گراهام: آیت الله و مریدان جنایتکار او باید بایت وضعیت جاری سرزنش شوند، نه ایالات متحده

سناتور گراهام: آیت الله و مریدان جنایتکار او باید بایت وضعیت جاری سرزنش شوند، نه ایالات متحده

صدای آمریکا :سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام روز پنجشنبه ۳۰ خرداد در پیامی در توئیتر رهبر جمهوری اسلامی و حلقه نزدیک حامی او را مقصر وضعیت کنونی دانست و گفت حمله به پهپاد آمریکایی به تنش های جاری خواهد افزود.
 
این عضو ارشد کنگره گفت، «آیت الله و مریدان جنایتکار او باید بایت وضعیت جاری سرزنش شوند، نه ایالات متحده. حمله ایران به یک پهپاد آمریکایی، همراه با شلیک موشک‌های عوامل نیابتی ایران به عربستان سعودی، به وضعیتی که پیش از این تنش آلود بوده دامن می زند.»
 
او اضافه کرد، «تنها چیزی که ایران و هر رژیم قلدر دیگری می فهمد، زور و درد است. ضروری است ایالات متحده به روشنی ایرانی‌ها را آگاه کند که هر تلاشی برای افزایش غنی سازی اورانیوم، به عنوان یک اقدام خصمانه علیه ایالات متحده و متحدان ما در اسرائیل دیده می‌شود و بدون پاسخ نخواهد ماند.»
 
آمریکا روز پنجشنبه تایید کرد که یک پهپاد تجسسی این کشور در حریم بین المللی در تنگه هرمز هدف موشک ایران قرار گرفت.
 
تنش بین ایران و آمریکا در یک ماه اخیر افزایش یافته است.
تد کروز: اگر ایران آمریکایی‌ها را بکشد، پرزیدنت ترامپ بدون مجوز کنگره می‌تواند واکنش نظامی نشان دهد
سناتور جمهوریخواه تد کروز می گوید در صورتی که نیروهای نظامی ایران یا نیروهای نیابتی این کشور، هر شهروند آمریکایی را بکشند، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می تواند به طور مستقیم به اقدام ایران واکنش نظامی نشان دهد.

شماری از قانونگذاران کنگره تاکید کرده اند که اقدام نظامی علیه ایران به مجوز نهاد قانون گذاری نیاز دارد. با این حال تام کاتن دیگر سناتور جمهوریخواه خواستار اقدام نظامی پرزیدنت ترامپ علیه جمهوری اسلامی شده بود.

در پی حمله به نفتکش ها در تنگه هرمز و سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، تنش ها میان ایران و آمریکا افزایش زیادی یافته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar