tisdag 18 juni 2019

پشت پرده ماموریت وزیر اطلاعات در سفر به لبنان

پشت پرده ماموریت وزیر اطلاعات در سفر به لبنان

ایران بریفینگ: وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در سفر به بیروت با اعضای ارشد شبه‌نظامیان حماس دیدار و به نوشته خبرگزاری‎های رسمی داخلی «در مورد راه‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منطقه بطور عام و فلسطین بطور خاص» گفتگو کرده است.

این دیدار، یکشنبه ۲۶ خرداد، صورت گرفته است  و در خبری که رسانه‎های داخلی ایران منتشر کردند عنوان شده است که  سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه هیأتی از حماس راه‎های تقویت روابط دوجانبه را بررسی و بر ضرورت تداوم این دیدار‌ها برای مقابله با خطرات و تهدیدات ناشی از اصرار آمریکا در پروژه موسوم به «معامله قرن» گفتگو کردند.

صالح عاروری ساکن بیروت است. طبق اعلام وبسایت حماس، حسام بدران عضو دفتر سیاسی این جنبش، اسامه حمدان مسئول روابط خارجی حماس و احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان دیدار کردند.

علوی در شرایطی به لبنان سفر کرده که پنج روز پیش از آن یعنی، ۲۱ خرداد، نزار زکا شهروند لبنانی- آمریکایی پس از نزدیک به چهار سال زندان در ایران آزاد شد.

زکا پس از ورود به خاک لبنان مواضع بسیار تندی علیه جمهوری اسلامی گرفت و در مصاحبه با شبکه العربیه گفت در آغاز بازداشتش با انواع شکنجه روبرو شده و در مراحل بعدی هم حبس او در زندان اوین که آن را یکی از مخوف‌ترین زندان‌های جهان توصیف کرده، مصداق شکنجه روحی بوده است. پس از این اظهارات مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای نزار زکا خط و نشان کشیدند. به این ترتیب وی حالا پس از سفر علوی به بیروت نمی‌تواند نگران نباشد!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar