måndag 17 juni 2019

یوروپل: شمار زنان اسلامگرای تروریست در حال افزایش است

یوروپل: شمار زنان اسلامگرای تروریست در حال افزایش است

گروه اسلامی داعش بعد از شکست‌های پی‌ در پی در سوریه هر چه بیش‌تر به استفاده از زنان برای انجام حملات تروریستی در کشورهای غربی رو آورده است. یوروپل هشدار داده که شمار تروریست‌های زن در حال افزایش است.
«محبت نیوز»- در سال گذشته حدود ۱۵درصد از کسانی که در کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل شرکت در عملیات رزمی گروه “دولت اسلامی” (داعش) محکوم شدند را زنان تشکیل می‌دادند.
به گزارش دویچه وله، سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) بعد از بررسی مطالعاتی از افزایش رو آوردن داعش به زنان در حملات تروریستی این گروه خبر داد است.
کاترین د بوله، رئیس یوروپل در معرفی این تحقیقات در لاهه هلند گفت، داعش از زنان چه در “مناطق جنگی” و چه “در غرب” برای اهداف خود استفاده می‌کند. در حقیقت، داعش به زنان می‌گوید، شرکت در این جنگ (جهاد) “وظیفه اخلاقی” آن‌هاست.
بعد از متواری شدن گروه “دولت اسلامی” در مارس سال جاری در سوریه این گروه بیش از پیش به زنان برای جنگ مسلحانه رو آورد. کاترین د بوله، می‌گوید، داعش از شرکت زنان در عملیات رزمی استقبال می‌کند، اگر چه که به گفته کارشناسان یوروپل، ایدئولوژی داعش تغییری نکرده و نقش زن از نظر آنان، در درجه اول حمایت از مرد در خانه و بچه‌داری و تربیت آن‌ها برای مقاصد این گروه است.
در این تحقیقات تبلیغات آنلاینی داعش مورد بررسی قرار گرفت؛ گروهی که هدف خود را ایجاد “خلافت اسلامی” نامیده‌ است.
کارشناسان می‌گویند، داعش در راه دستیابی به این هدف از زنان چشم‌پوشی نمی‌کند. آن‌ها از زنان برای شرکت در حملات، رسانه‌‌ها، بهداشت و درمان و آموزش استفاده می‌کنند و این تفاوت داعش با سایر گروه‌های اسلام‌گرا مثل طالبان افغانستان و بوکوحرام در غرب آفریقاست.
این سئوال که دلایل پیوستن زنان غربی به داعش چیست در این تحقیقات جایی ندارد. همچنین یوروپل به این مسئله که کشورهای اتحادیه اروپا چگونه باید با زنانی که از مناطق جنگی داعش به وطن بازمی‌گردند برخورد کند نپرداخته است. رئیس یوروپل در این مورد می‌گوید: «این‌ گونه موارد باید به صورت مجزا بررسی شوند.»
طبق این تحقیقات، این گونه زنان دیگر نمی‌توانند مدعی شوند که از ترور و اهداف گروه خود آگاهی نداشتند. بلکه برعکس، بر اساس این گزارش، داعش در تبلیغات خود زندگی در “خلافت اسلامی” را بدون پرده‌پوشی و با تمام شدت عمل آن نشان می‌دهد.
به علاوه، زنان شبه‌نظامیان داعش دیگر نمی‌توانند بگویند، تنها کنار اجاق خوراک‌پزی بودند و بچه‌داری می‌کردند. در تبلیغات آنلاینی داعش برای جذب نیروهای جدید به زنان مسلمان گفته می‌شود که شرکت در “جهاد” وظیفه شخصی آن‌هاست و پاداش آن هم “هموار شدن راه بهشت است.”
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar