onsdag 26 juni 2019

«پروژه های تخیلی مسیحیت ستیزی» با نویسندگان و پژوهشگران بی تجربه!

«پروژه های تخیلی مسیحیت ستیزی» با نویسندگان و پژوهشگران بی تجربه!

یک پژوهشگر «تازه کار» به خبرگزاری فارس گفته رخنه مسیحیت تبشیری در مسیحیان همانند رخنه وهابیت در اسلام است، او القاعده و طالبان و داعش و حشدالشعبی و حوثی‎ها (انصارالله) را از یاد برده است.
«محبت نیوز»- خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در هفته‎های گذشته براساس یک سناریوی امنیتی- اطلاعاتی و شاید هم حتی «ساخته و پرداخته افکار روان پریشانه اش» شروع به تبلیغات منفی علیه نوکیشان مسیحی و کلیساهای خانگی در ایران کرده است.
این خبرگزاری، سوم تیرماه ۱۳۹۸؛ در تازه‎ترین دستورالعمل به نقل از یک «پژوهشگر- به اصطلاح- دینی» گزارشی تخیلی و هالیوودی در مورد «مسیحیت تبشیری» منتشر کرده و می‏نویسد جمهوری‎خواهان آمریکا برای «انحراف وقایع آخرالزمان» در قالب مسیحیت تبشیری تلاش می‎کنند.
در بخشی از این گزارش ادعا شده کلیسای ایران از جمله کلیساهای ارامنه حاضر نیستند حتی به صورت ساعتی کلیساهایشان را در اختیار این جریان‌ها بگذارند. این در حالیست که تا همین سالهای اخیر پیش از آنکه مقامات امنیتی و قضایی دستور تعطیلی برخی از کلیساها را بدهند، چندی از کلیساها در تهران وشهرستان‎ها از جمله کلیساهای ارامنه و آشوری و انجیلی در هفته چندین ساعت جلسات موعظه و دعا و پرستش به زبان فارسی برگزار می کردند و جمعیت زیادی برای شرکت در این مراسم به آن کلیساها مراجعه می کردند و حتی در بعضی روزها به علت محدودیت سالن امکان پذیرش تعدادی از مراجعین نبود. بر همین اساس با فشار وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه برگزاری مراسم به زبان فارسی لغو شد. حتی از مسئولان کلیساها نیز خواسته شد برای حضور شهروندان در کلیساها از آن‎ها کارت ملی و مشخصات شخصی خواسته شود.
در روزهایی که مسیحیان فارسی زبان در این کلیساها برنامه داشتند تعداد بی‎شماری لباس شخصی بیرون و داخل کلیسا مستقر می‎شدند تا رفت و آمدها را رصد کنند و یا خود نیز در غالب یک ایماندار مسیحی در جلسات حضور می یافتند تا افراد را از نزدیک مورد شناسایی قرار دهند اگر چه که در بین همین افراد اطلاعاتی خداوند با قلب برخی از آنان کار کرد و واقعن نیز به مسیحیت ایمان آوردند.
در بخشی دیگری از این گزارش ادعا شده «رخنه مسیحیت تبشیری در مسیحیان همانند رخنه وهابیت در اسلام است». این قیاس به دلایل مختلف اشتباه است. از دل اسلام سیاسی (شیعه و سنی) القاعده و طالبان و داعش و حشدالشعبی و حوثی‎ها (انصارالله) برخاستند. در واقع چون دین و مذهب ابزار دست حکومت‎های خودکامه و بنگاه کاسبی آن‎هاست و آلوده به منافع سیاسی و قدرت به ویروس خطرناک تعصب و تروریسم آلوده می‎شود و سبب ناامنی و جنایت و جنگ است. منابع نفتی و گازی این بحران را تشدید می‎کند و خاورمیانه کانون برخوردهای مذهبی و جنگ‎های فرقه‎ای و نیابتی می‎شود. حکام ظالم، قوانین ناقض حقوق بشر، بی‎عدالتی، فقر، دزدی و اختلاس، تبعیض و جنگ حاصل این رویه است اما کشورهایی آزاد، قانونمند که اغلب آن‎ها اکثریت مسیحی هستند اقتصاد رو به رشد، جامعه‎ای شکوفا و سیاستی با ثبات دارند زیرا دین و مذهب و اعتقادات شخصی را آلوده به رندی‎ها و منافع سیاسی و قدرت‎طلب نکرده‌اند.
نویسنده گزارش نوشته چهار گروهی که در معرض جذب مسیحیت تبشیری هستند: آسیب‌دیدگان اجتماعی طلاق، طردشدگان اجتماعی و آسیب‌دیدگان اعتیاد، خرافه‌پرستان، داوطلبان پناهندگی! اما نگفته ریشه‎ی این معضلات و گرفتاری‎ها چه بوده؟ به فرض این اقشار آسیب دیده در معرض مسیحیت‌اند، طبیعی است مسیحیت با آرامش روحی و روانی گره خورده و افراد از جمله ایرانی‎ها در گرفتاری و سختی به آن رجوع می‎کنند، اما عامل این معضلات چه کسانی و کجا هستند؟ پرسش مشخص است، جمهوری اسلامی منبع و منشاء آسیب است.
فارس اصرار دارد القا کند مسیحیان خارج از کشور پول می‎گیرند، اما چه کسی است که ندادند آن‌ها و به طور کل اغلب پناهندگان با چه سختی و مشقتی زندگی می‎کنند و خدمات کلیسا محدود به فعالیت‎های فرهنگی وآموزش الهیات و جهان بینی مسیحی است.
نویسنده ادعا می‎کند «خرافه‎پرستان» در معرض مسیحیت قرار می‎گیرند، گویا فراموش کرده اتهام سیاستمداران ارشد نام مثل احمدی‎نژاد و مشایی و بقایی در ارتباط با جن‎گیرها بود! شاید هم فراموش کردند عریضه نویس‎ها در اطراف مسجد جمکران بابت نامه‎هایی مومنان می‎نویسند و به چاه می‎اندازند چه پولی به جیب می‏زنند و شاید هم رشد امام‎زاده‎های قلابی در ۳۰ سال اخیر را به خاطر ندارند!
نکته مهم این است که هم نویسنده گزارش و هم پژوهشگر «مبتدی» هستند. آن‎ها حتی پیاده نظام خوبی برای اجرای پروژه‎ها و سناریوهای امنیتی نیستند. پژوهشگر ناوارد به کار در بین حرف‎های خود ناخواسته دست به «افشاگری و اعتراف» می‎کند، به عنوان مثال می‎گوید: “بسیاری از کلیساهای رسمی ارامنه به دلیل مهاجرت و یا کمی جمعیت در ایران سال‌ها متروکه شده و کسی به آنجا رفت‌وآمد نمی‌کند» و یا «کلیسای خانگی معمولن با تعدادی بین ۱۵ تا ۵۰ نفر تشکیل می‌شود». باید گفت آری کاملن درست است، کلیساهای ساختمانی زیر سایه ولی فقیه تعطیل، مصادره و یا متروکه شده اند و مسیحیان به اجبار تصمیم به مهاجرت از ایران گرفته و ترک وطن کرده‌اند اما چرا؟!
اکنون کلیساهای خانگی هم با جمعیت بسیاری تشکیل می‌‎شوند حتی بیشتر از بسیاری مساجد در ایران اسلامی!
Email this page
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar