onsdag 19 juni 2019

در سال ۲۰۱۸ بر شمار پناهجویان بیش از دو میلیون نفر افزوده شد

در سال ۲۰۱۸ بر شمار پناهجویان بیش از دو میلیون نفر افزوده شد

کمیساریای عالی سازمان ملل در گزارش تازه خود به‌مناسبت روز جهانی پناهجویان (۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن) از شکسته شدن رکورد شمار پناهجویان و آوارگان جهان خبر داد.
«محبت نیوز»- کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان چهارشنبه ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن در گزارش سالانه خود اعلام کرد که تعداد کل افرادی که در سال ۲۰۱۸ از سرزمین‌های خود آواره شده‌اند نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲،۳ میلیون نفر افزایش داشته است. از این تعداد ۲۵،۹ میلیون نفر خارج از کشورهای خود آواره هستند، ۴۱،۳ میلیون نفر در داخل کشورهای خود آواره شده‌اند و ۳،۵ میلیون نفر درخواست پناهندگی داده‌اند.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این برآورد را «محتاطانه» می‌داند، زیرا «اگر چه بیشتر ونزوئلایی‌ها باید بتوانند از نظام بین‌المللی حفاظت از پناهندگان بهره‌مند شوند، اما تنها حدود نیم میلیون نفر از آن‌ها درخواست پناهندگی داده‌اند».
فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به تنش‌ها و جنگ‌ها در جهان، به خبرنگاران گفت: «بار دیگر، روند جهانی در جهت اشتباهی پیش می‌رود. درگیری‌های جدید (…) به موارد قدیمی افزوده می‌شوند.»
براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از هر پنج پناهجو، چهار نفر در کشورهای همسایه خود زندگی می‌کنند و اکثریت بزرگی از آن‌ها در کشورهای در حال توسعه به‌سر می‌برند.
برای چهارمین سال متوالی ترکیه بزرگترین جمعیت پناهندگان در جهان (۳،۷ میلیون) را دارد. پس از آن پاکستان، اوگاندا، سودان و آلمان قرار دارند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar