tisdag 15 januari 2019

انتقاد سناتور آمریکایی از سرکوب مسیحیان و نوکیشان مسیحی در ایران

انتقاد سناتور آمریکایی از سرکوب مسیحیان و نوکیشان مسیحی در ایران

فشار و سرکوب مسیحیان از یک سو راهی برای مقابله با گسترش کلیساهای خانگی و افزایش گرایش شهروندان به مسیحیت است و از سوی دیگر روشی برای پر کردن جیب خزانه قوه قضاییه.
«محبت نیوز»- “مارکو روبیو” سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا در پیام توییتری خود از سرکوب آزادی‎های اقلیت مذهبی در ایران از جمله مسیحیان، نوکیشان مسیحی و بهایی‌ها به شدت انتقاد کرده است.
انتقاد این سناتور در حالیست که در ماه‎های اخیر مقام‎های عالی وزارت خارجه آمریکا نیز در چند سخنرانی و مصاحبه نسبت به زیرپا گذاشتن حقوق اقلیت‎های مذهب در ایران به شدت انتقاد کردند.
“مایک پمپئو” وزیر خارجه آمریکا چندی پیش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سابقه طولانی در نقض حقوق اقلیت‎های مذهبی دارد خواستار توقف نقض حقوق بشر در ایران شد.
ایالات متحده در سال‎های اخیر بارها به نقض گسترده حقوق اقلیت‎های مذهبی و قومی در ایران اعتراض کرده است. آبان‎ماه سال ۱۳۹۷ وزارت خارجه آمریکا در توییتری به مناسبت روز کورش کبیر از جمهوری اسلامی خواست از کوروش درباره رهبری بیاموزد و برخوردهای قضایی با بهایی‎ها و نوکیشان مسیحی، دراویش گنابادی و دیگر گروه‌های اقلیت را متوقف کند.
در ماه‎های اخیر اخبار و گزارش‎های متعددی از داخل ایران در مورد بازداشت گسترده نوکیشان مسیحی منتشر شده است. فشار و سرکوب مسیحیان از یک سو راهی برای مقابله با گسترش کلیساهای خانگی و افزایش گرایش شهروندان به مسیحیت است و از سوی دیگر روشی برای پر کردن جیب خزانه قوه قضاییه، به این دلیل که در ماه‎های اخیر وثیقه آزادی موقت مسیحیان به طرز غیرمعقولی افزایش داشته و در موارد متعدد دادگاه‎ها تا ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه دریافت کرده‎اند!
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar